سلامت نیوز : فرمانده نیروی انتظامی کشور بخش زیادی از پرخاشگری فعلی در جامعه را نتیجه صنعتی و مدرن شدن زندگی عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در حاشیه مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی کردستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، عنوان کرد: بخش زیادی از پرخاشگری و کم تحمل شدن مردم در عصر حاضر نتیجه صنعتی و مدرن شدن زندگی است.

وی ادامه داد: به هر حال با توسعه و پیشرفت های مختلف در سطح جامعه و بروز مشکلات جدید از جمله ترافیک، آلودگی هوا، معضلات و مشکلات اقتصادی مردم و در نهایت مسائل از این دست باعث می شود که تحمل و صبر مردم در مواقع مختلف کاهش یابد و این شرایط روند رو به رشد پرخاشگری را به دنبال داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در ادامه با بیان این نکته که در گذشته میزان ارتباط مردم با هم بسیار بهتر بود و مقوله های صنعتی وارد زندگی نشده بود، گفت: امروز بحث پرکردن اوقات فراغت مردم یک مسئله بسیار مهم است و باید با کار فرهنگی در این حوزه اقدامات بهتری را در دستور کار قرار داد.

وی با تاکید بر نقش و رسالت سازمان ها و دستگاه های متولی حوزه فرهنگ در راستای برخورد با این مشکل عنوان کرد: انتظار می رود که متولیان حوزه فرهنگ به ویژه رسانه ملی در این بخش ورود پیدا کرده و برای فرهنگ سازی بهتر در بین مردم از ظرفیت های فرهنگی به نحو مناسبی استفاده کنند.

احمدی مقدم پرخاشگری در جامعه را عامل اصلی وقوع نزاع های مختلف عنوان کرد و افزود: متاسفانه به دلیل این وضعیت است که در نزاع های ساده هم شاهد قتل و جرح های متعددی هستیم که انتظار می رود با برنامه ریزی بهتر در این بخش شاهد کاهش پرخاشگری در جامعه باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه پرخاشگری امروز در تمامی کشورهای جهان مشاهده می شود و وضعیت کشورمان در شرایط بسیار بهتری است، یادآور شد: امروز حتی در شهرهای کوچک نیاز مردم به استفاده از اماکن مختلف تفریحی و فرهنگی یک اصل جدی است و ما باید از تمامی ظرفیت ها برای ارتباط بیشتر مردم با هم استفاده کنیم تا زمینه برای همدلی بیشتر در جامعه فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha