رییس اداره ثبت احوال شهرستان آستارا گفت: در نه ماهه منتهی به دی ماه سال جاری، آمار طلاقهای ثبت شده در این شهر مرزی به ‪ ۱۵۰‬مورد رسید كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ‪ ۱۸‬درصد رشد دارد.

آمار طلاق در بندر آستارا ‪ ۱۸‬درصد افزایش یافت


سید مهدی احمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ‪ ۶۲‬درصد طلاقهای انجام شده در شهرستان آستارا مربوط شهرنشینان است و تنها ‪ ۳۸‬درصد از این آمار به طلاق روستاییان مربوط می‌شود.

وی گفت: فاصله طبقات خانوداگی، فاصله سنی زیاد بین مزدوجین و مشكلات مالی بعد از دوران ازدواج از علل بارز طلاق در جامعه است.

وی افزود: این در حالی‌است كه در طول این مدت ‪ ۸۰۸‬مورد ازوداج در شهرستان آستارا به ثبت رسیده است كه تنها دو درصد رشد دارد.

احمدی گفت: در نه ماهه اول سال جاری هزار و ‪ ۲۲۸‬مورد ولادت و و ‪ ۲۸۸‬مورد نیز وفات به ثبت رسید كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ‪ ۲‬و ‪۱۱‬ درصد افزایش دارد.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان آستارا گفت: بیشترین آمار مرگ و میرها به علت ایست قلبی، كهولت سن و تصادفات بوده و سرطان و برخی بیماریهای دیگر نیز از سایر عوامل مرگ و میر است.

وی افزود:در طول این مدت چهار نفر از اتباع خارجی اهل جمهوری آذربایجان به استناد بند ‪ ۶‬ماده ‪ ۹۷۶‬قانون اساسی به تابعیت ایران درآمدند.

شهرستان مرزی بندرآستارا در شمال استان گیلان و در مجاورت جمهوری آذربایجان واقع شده كه حدود نیمی از جمعیت ‪ ۷۷‬هزار نفری این شهرستان، در روستاها سكونت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha