سلامت نیوز :معاون فنی سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاران بخشهای بیمارستانی به کمک چک لیست کتابهای استاندارد خدمات پرستاری به سادگی ارزیابی می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ صدیقه سالمی با اشاره به چاپ و انتشار 20 جلد کتاب استاندارد و چک لیست خدمات پرستاری اظهار کرد: همه نکات و مراقبتهای پرستاری در بخش های مختلف در قالب کتابهای جیبی و قابل حمل در بخش آورده شده است.

وی ادامه داد: از 20 جلد کتاب پرستاری چندین جلد مباحث عمومی از قبیل اقدامات عمومی نظیر نمونه گیری، دارو دادن و... است و چندین جلد نیز مباحث تخصصی برای بخش های گوارش، ارتوپدی و... که در قالب کتاب جیبی استاندارد به همراه چک لیست تهیه و تنظیم شده است.

معاون فنی سازمان نظام پرستاری افزود: همواره در منابع رسمی عنوان می شود که چک لیست ها از مهمترین راههای پیشگیری از خطاست بدین ترتیب که پرستار می تواند به هنگام کار در بخش به کمک چک لیست اقدامات خود را ارزیابی کند و اقدامات از قلم افتاده را انجام دهد.

سالمی با بیان اینکه سرپرستاران، مدیران پرستاری و سوپروایزرها می توانند به کمک این چک لیست وظایف پرستاران را ارزیابی کنند، گفت: در چک لیست نام بیمارستان، شیفت کاری، ارزیابی کننده، ارزیابی شونده با ذکر تاریخ و ساعت مشخص می شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب در چک لیست مشخص می شود که مثلاً آیا دست ها شسته شد؟ دستکش پوشیده شد؟ آیا پیش از شروع پانسمان به بیمار توضیح داده شد؟ و... و به هر یک از این اقدامات امتیازی داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha