سلامت نیوز : محققان گفتند: متخصصان بالینی باید به والدین آموزش دهند تا علائم غیر قابل مشاهده آلرژیهای شدید را تشخیص دهند و کودکان باید از نظر آلرژی بررسی شوند تا مشکلاتشان به خوبی حل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ روچی گوپتا استادیار متخصص کودکان در دانشکده پزشکی فاینبرگ در شیکاگو گفت: آلرژیهای کودکان باید توسط یک پزشک تشخیص داده شود تا این بیماران از داروهایی مثل آپی نپرین استفاده کنند و با تستهای تشخیص بیماری از بیماری خود مطمئن شوند.

محققان یک تحقیق را به صورت آن لاین روی کودکان آمریکایی که دارای علائم خفیف یا شدید آلرژی به غذا بودند، انجام دادند.

در این تحقیقات مشخص شد 70 درصد از کودکان مورد بررسی برای تشخیص اینکه آیا به آلرژی مبتلا هستند یا خیر به پزشک مراجعه کرده اند اما 32 درصد از آنها تست تشخیص آلرژی مثل آزمایش خون، پوست یا تست چالش غذایی از راه دهان (Oral Food Challenge test) را انجام ندادند.تحقیقات نشان داد: کودکان اقلیتها و بچه هایی که در خانواده‌هایی با درآمدهای پایین زندگی می‌کنند کمتر به دنبال درمان آلرژیهای غذایی خود هستند.

46 درصد از کودکانی که تست تشخیص آلرژی داشتند از تست پوست و 39 درصد از تست خون استفاده کردند.تنها یک نفر از هر 5 کودک مورد بررسی از تست چالش غذایی از راه دهان که استاندارد طلایی برای تشخیص آلرژی غذایی است، استفاده کردند.گوپتا که پزشک بیمارستان کودکان لوری نیز هست گفت: ممکن است تست چاش غذایی برای والدین خوشایند نباشد زیرا به کودکشان یک غذای آلرژی زا خورانده می شود.

برخی از پزشکان فکر می کنند که خطرات این آزمایش بیش از منافع آن است. اما باید گفت که این تست بهترین روش برای تشخیص آلرژی غذایی است.در این آزمایش 80 درصد از عکس العملهای آنافیلاکتیک (حساسیتی) به مواد حساسیت زای معمول مثل تخم مرغ، ماهی باله دار، شیر، بادام زمینی، کنجد، حلزون صدفدار، سویا، آجیلهای درختی و گندم موجب ایجاد کهیر، چشم ها یا لبهای پف کرده و اگزما شد.

در عکس العمل شدید 40 درصد به کهیر و 34 درصد به چشمها و لبهای پف کرده دچار شدند.اما با این حال محققان خاطرنشان کردند: برخی کودکان مبتلا به آلرژیهای غذایی علائم روشن یا واضحی را نشان نمی‌دهند.

گوپتا گفت: تمام عکس العمل‌ها به آلرژیهای غذایی با ورم یا خارش همراه نیستند. اگر شک دارید که کودکتان چیزی خورده که نسبت به آن آلرژی دارد ولی علائم روشنی از آن را روی بدنش نمی بینید باید بدانید که ممکن است در داخل بدن او اتفاقی در حال روی دادن باشد.

محققان گفتند: از کودکانی که واکنش آلرژیک نسبت به غذا دارند باید پرسیده شود که آیا احساس تنگی در گلو دارند، هنگام نفس کشیدن دچار مشکل هستند یا در معده خود احساس درد دارند یا خیر؟ این کودکان ممکن است احساس سرگیجه یا از حال رفتگی هم داشته باشند.نتایج این تحقیقات به صورت آن لاین در Journal of Allergy and Clinical Immunology به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha