درخواست مردم برای درمان بیماری‌های قلبی در هر سنی رو به افزایش است که اگر مدیریت نشود و انگیزه‌های مالی سرفصل کار پزشکان قلب و عروق قرار گیرد تبعات زیادی دامنگیر جامعه می‌شود.

مراجعه مردم برای درمان بیماریهای قلبی رو به افزایش است

سلامت نیوز : محمدعلی یوسف‌نیا در مراسم افتتاح اولین کنگره مشترک قلب و عروق ایران که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد اظهار داشت: بیماری‌های عروق کرونر علت‌های مختلفی دارد که یکی از عمده‌ترین آنها بیماری روان‌تنی است و در صورتی که بتوانیم جامعه را از نظر روانی سالم نگه داریم به دستاوردهای بزرگی در زمینه سلامت و پیشگیری دست یافته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: هم اینک در زمینه تعداد جراح و متخصص قلب و عروق در کشور کمبودی نداریم و تعداد جراحان قلب در کشور به 200 نفر رسیده است همچنین از نظر کمیت و تعداد تخت‌های لازم برای بیماران قلب در حد قابل قبولی است.یوسف‌نیا تاکید کرد: اما آنچه که باید به آن پرداخت علم و تخصص استفاده از تجهیزات پزشکی جدید است تا در مداخلات تهاجمی و غیرتهاجمی افراد ناوارد وارد درمان نشوند.

به گفته رئیس انجمن جراحان قلب ایران از طرفی درخواست مردم برای درمان بیماری‌های قلبی در هر سنی رو به افزایش است که اگر مدیریت نشود و انگیزه‌های مالی سرفصل کار پزشکان قلب و عروق قرار گیرد تبعات زیادی دامنگیر جامعه می‌شود.

یوسف‌نیا خطاب به مسئولان گفت: جراحی قلب به دلیل گستردگی کار نیازمند تربیت فوق‌تخصص در بخش‌های مختلف است مثلا اگر نوزادان ما به دست متخصص قلب نوزادان درمان شوند روند درمانی بی‌عارضه‌تری پیش رو خواهند داشت.در مراسم افتتاحیه اولین کنگره مشترک قلب و عروق ایران جایزه ویژه دکتر شیبانی به جراح باسابقه عباسعلی کریمی اهدا ‌شد.

اولین کنگره مشترک قلب و عروق ایران امسال برای نخستین بار به‌طور مشترک با  همکاری انجمن جراحان قلب ایران، انجمن قلب ایران، انجمن بیهوشی قلب ایران و انجمن علمی داروسازان برگزار می‌شود که علاوه بر بحث روی تکنیک‌ها، روشها و تحقیقات درمانی آخرین راهکارهای نوین و نیازهای درمانی کشور عنوان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha