چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 57111

سلامت نیوز : تحقیقات جدید حاکی است: در حالی که بزرگسالان آمریکایی معتقدند که زورگویی در کودکان یک مشکل مهم برای سلامتی آنها محسوب می‌شود اما دیدگاههای متفاوتی در مورد نوع عکس‌العمل مدارس به این نوع رفتار وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در یک نظرسنجی سراسری که بیش از 2100 فرد 18 سال به بالا در آن شرکت داشتند، 95 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مدارس باید در برابر دانش آموزان زورگو عکس العمل نشان دهند.

81 درصد گفتند مدارس باید نسبت به دانش آموزانی که همشاگردی خود را مسخره می‌کنند یا به او نیش و کنایه می‌زنند عکس العمل نشان دهند.

76 درصد معتقد بودند دانش آموزی که شایعه پراکنی می‌کند باید تنبیه شود. تنها 56 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که مدارس باید نسبت به دانش آموزانی که همشاگردیهایشان را به لحاظ اجتماعی منزوی می‌کنند، عکس العمل نشان دهند.

علاوه بر این در این تحقیقات مشخص شد که 90 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که تهدید همشاگردی به آسیب جسمانی زورگویی محسوب می شود.

62 درصد مسخره کردن یا نیش و کنایه زدن، 59 درصد شایعه پراکنی در مورد همشاگردی‌ها و 48 درصد دخالت ندادن همشاگردی‌ها در گروهها (منزوی کردن آنها) را زورگویی دانستند.

دکتر می تو دیویس استادیار متخصص کودکان و پزشکی داخلی و همچنین مدیر این نظرسنجی گفت: مهمترین یافته این نظرسنجی این بود که بزرگسالان رفتارهای زورگویی را با هم یکسان نمی‌دانند.وی گفت: این امر نگران کننده است که افراد زیادی به منزوی کردن همشاگردی‌ها توجه نداشتند زیرا این رفتار به لحاظ اجتماعی نوعی زورگویی محسوب می‌شود و می‌تواند به خشونتهایی در مدرسه یا خودکشی منجر شود.

مرکز آمریکایی پیشگیری و کنترل بیماری اعلام کرد: 20 درصد از دانش آموزان دبیرستانی بیان کردند که قربانی زورگویی بوده اند.دیویس گفت: بهترین زمان برای یافتن راه حلهایی برای زورگویی کودکان و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به آن زمان شروع مدارس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha