چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 57118

حضور کودکان در محیط های باز و بهره‌مندی از نور طبیعی می‌تواند به توسعه قدرت بینایی و پیشگیری از ابتلا به نزدیک بینی در سنین نوجوانی منجر شود.

نور طبیعی، بینایی کودکان را بهبود می‌بخشد
سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان می‌دهد، حضور کودکان در محیط های باز و بهره‌مندی از نور طبیعی می‌تواند به توسعه قدرت بینایی و پیشگیری از ابتلا به نزدیک بینی در سنین نوجوانی منجر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ در تحقیقات قبلی ارتباط میان حضور در محیط باز و بهبود قدرت بینایی کودکان مشخص شده بود، اما به طور دقیق مشخص نشده بود که این امر ناشی از فعالیت جسمی و تحرک در طبیعت است یا نور طبیعی تنها عامل دخیل در این موضوع است. پژوهش صورت گرفته توسط محققان دانشگاه‌های بریستول و کاردیف نخستین مطالعه در خصوص تأثیرات مثبت نور طبیعی بر سلامت و ارتقاء قدرت بینایی کودکان محسوب می‌شود.

نتایج این تحقیق حاکی از ارتباط مستقیم مدت زمان حضور در محیط باز و بهره‌مندی از نور طبیعی و بهبود قدرت بینایی بدون توجه به سابقه خانوادگی و میزان فعالیت جسمی کودک است. محققان آزمایش چشم هفت هزار کودک در سنین هفت، ‌تا ۱۵ ساله را مورد ارزیابی قرار داده و سپس میزان فعالیت بدنی هفتگی آن‌ها را بررسی کردند. بر این اساس، کودکان هشت و ۹ ساله‌ای که به طور منظم در محیط باز و نور طبیعی حضور داشتند، در ۱۵ سالگی کمتر به نزدیک بینی مبتلا شدند.

دکتر «کتی ویلیامز» از محققان دانشگاه بریستول خاطرنشان می‌کند: «خطرات ناشی از اشعه فرابنفش خورشید برای کودکان جدی است، اما این مساله نمی‌تواند باعث محروم کردن کودک از آثار مفید نور طبیعی شود.»به گفته محققان، برای مشخص شدن مدت زمان حضور در محیط باز برای پیشگیری از نزدیک‌بینی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha