چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 57121

سلامت نیوز : دكتر اعتماد سعید ـ عضو شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما ـ در نشست خبری هفته ملی كودك كه از سوی وزارت بهداشت و در دانشگاه علوم پزشكی ایران برگزار شد، گفت: به عنوان یك اولویت مبحث كودك را در مسیر برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی با بیان اینكه تحقیقات حاكی از آن است كه صدا و سیما حدود 63 درصد در آموزش سلامت جامعه نقش ایفا می‌كند، گفت: بر این اساس صدا و سیما در افزایش سواد سلامت جامعه نقش مهمی دارد و در چهار بعد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی فعالیت می‌كند.

وی با بیان اینكه شبكه كودك در صدای جمهوری اسلامی به زودی راه‌اندازی خواهد شد، افزود: سازمان صدا و سیما از لحاظ كمی با تاسیس شبكه كودك و خانواده و همچنین شبكه كودك در صدای جمهوری اسلامی، تربیت كودكان برای توسعه پایدار را مدنظر دارد. مبحثی كه در این زمینه كم داریم، همكاری‌های بین بخشی است.

وی افزود: متاسفانه همكاری با آموزش و پرورش حداقلی است با برخی دوستان دیگر نیز به صورت آب باریكه هماهنگ هستیم و كار می‌كنیم.اعتماد سعید گفت: مشكل آن است كه روزها و هفته‌های جهانی در حد روز و هفته باقی می‌مانند؛ این در حالی است كه لازم است فرهنگسازی سالانه ادامه داشته باشد در این صورت امیدواریم كه نسل آینده كارآمد و توانمند باشد.

***

در ادامه مسعود شریفی ـ سرپرست اداره كل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ نیز گفت: تاكید می‌كنم كه كودك به عنوان قشر پایه آینده ساز نسل آینده است.وی با بیان اینكه گردشگری می‌تواند اقتصاد بسیار بزرگی به جای نفت باشد، ادامه داد: كودكان ما باید این موضوع را بدانند صنایع دستی ما می‌تواند به مثابه سفیر فرهنگی در آن سوی مرزها باشد. میراث فرهنگی ما نیز می‌تواند برای كودكان ما پر افتخار باشد.

شریفی با اشاره به جایگاه دوم ایران در میراث فرهنگی جهان ادامه داد: ایران به لحاظ بسترهای گردشگری در بین پنج كشور اصلی جهان قرار دارد و در حوزه هنرهای سنتی با بیش از 240 رشته در میان صنایع دستی دنیا رتبه اول را دارد. معتقدم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند برای كودكان امروز نشاط، پویایی، عرق ملی و افتخار جهانی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روز جهانی كودك ادامه داد: برنامه‌های خوبی از سوی سازمان در زمینه بر پایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در نظر گرفته شده و موزه‌ها در روز جهانی كودك به صورت رایگان در اختیار كودكان و خانواده‌هایشان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha