سلامت نیوز :  پنج بیمار دانماركی كه به تازگی علائم ابتلا به عفونت شبه سارس را از خود نشان داده‌اند در بیمارستان دانشگاه «اودنس» در این كشور بستری شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این ویروس كه از خانواده ویروس‌های corona است، می‌تواند موجب بروز بیماری شدید و حاد تنفسی شود.ویروس‌های corona خانواده بزرگی از ویروس‌ها و شامل نسخه‌هایی هستند كه باعث بروز انواع سرماخوردگی‌های عادی و همچنین موجب بروز بیماری عفونی سارس می‌شوند.شیوع سارس یا سندرم تنفسی فوق حاد در سال 2003 میلادی، حدود 800 قربانی در جهان گرفت.

پزشكان تصور می‌كنند كه دوره كمون ویروس جدید corona‌ بین هفت تا ده روز طول می‌كشد و طی چند روز گذشته برای نخستین بار در بیمارانی مشاهده شد كه از قطر و عربستان سعودی به اروپا سفر كرده بودند.سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدید خود كه دو روز پیش منتشر شد از شناسایی نوعی ویروس جدید شبه سارس خبر داد.

این سازمان بهداشتی بین‌المللی اعلام كرد كه یك ویروس جدید متعلق به خانواده ویروس سارس‌ كه در سال 2003 میلادی شایع شد به تازگی در یك بیمار قطری در انگلیس مشاهده شده كه اخیرا در عربستان سعودی بوده است.در بیانیه این سازمان آمده است كه آزمایشات روی این بیمار 49 ساله وجود یك ویروس جدید از خانواده Coronavirus‌ها را تایید می‌كند.

از آنجا كه نسخه اخیر، یك ویروس جدید از همین خانواده است لذا كارشناسان سازمان جهانی بهداشت هم اكنون در تلاش برای كسب اطلاعات بیشتر جهت تشخیص خطرات احتمالی ناشی از این ویروس برای سلامت عمومی هستند.جنز پیتر استین سن، رییس بیمارستان دانشگاه اونس در گفت و گویی با رسانه‌های دانماركی اظهار داشت كه این پنج بیمار كه همگی شهروند دانماركی هستند برای بررسی احتمال ابتلا به ویروس جدید corona و یا تعدادی از شایعترین عفونت‌های تنفسی دیگر، مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha