سلامت نیوز : یک متخصص پوست ومو با بیان اینکه استفاده ازآب ولرم روش مناسبی برای برداشتن ناخن مصنوعی نیست، افزود: چسب به کار رفته برای این ناخن‌ها در آب حل نمی شود و بهترین ماده برای برداشتن ناخن مصنوعی، حلال استون است که برای استفاده از آن باید ناخن‌ها را بین 30 تا 60 دقیقه درون ظرف حاوی استون قرار داد تا به راحتی از انگشت جدا شود.

دکتر مجید شهدی درگفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه استفاده از ناخن مصنوعی به خودی خود عوارضی ندارد، اظهار داشت: چسب‌هایی که برای استحکام ناخن‌های مصنوعی به کار می روند باعث نرسیدن هوا به ناخن و خارج از آن و خشک شدن ناخن از حالت طبیعی به مرور زمان است، به طوری که رنگ ناخن‌ها به صورت نارنجی کمرنگ در می آیند.

وی خالی شدن ناخن طبیعی را از مهم ترین عوارض کاشت ناخن مصنوعی دانست و افزود: تغییر فرم و چروکیده، شکننده و بد رنگ شدن ناخن‌ها عوارض کاشت تاخن هستند که امکان باقی ماندن آن ها تا آخر عمر روی ناخن وجود دارد.

شهدی ادامه داد: حساسیت پوستی، اگزمای تماسی، عفونت‌های قارچی و باکتری اطراف ناخن و همچنین تغییر شکل صفحه ناخن از دیگر عوارض کاشت ناخن مصنوعی است.

این متخصص پوست و مو در خصوص کاشت دائمی ناخن‌های مصنوعی بیان کرد: این نوع کاشت باعث تغییر رنگ، شکنندگی، خط خط شدن، خرد شدن، کنده شدن لبه آزاد از انتها و التهاب دور ناخن می شود و در صورت استفاده دائم ممکن است ریشه ناخن آسیب ببیند و به شکل معیوب رشد کند.

شهدی با تاکید بر این مطلب که عمل کاشت ناخن باید به طور بهداشتی صورت گیرد، گفت: در صورت عدم رعایت بهداشت ممکن است پوست کناره ناخن خونریزی و باعث آلوده شدن ابزار کار شود و احتمال انتقال بیماری های ویروسی مانند ایدز و هپاتیت را در فرد به وجود آورد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه در مواردی ناخن کاشته شده قابل تشخیص از ناخن‌های طبیعی نیست و در صورت شکستن ناگهانی، آسیب جدی تری را برای فرد به دنبال دارد، بیان کرد: مواد مصنوعی مورد استفاده چنان محکم چسبیده‌اند که اگر در اثر ضربه یا کشیدگی ناگهانی بشکنند، بافت زیر ناخن که شامل پوست، گوشت و عروق است همراه با آنها جدا شود و آسیب‌های جدی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه برداشتن ناخن مصنوعی تکنیک خاص خود را دارد و هرگز نباید با اعمال فشار و زور از انگشت برداشته شود، گفت: این کار باید توسط فرد متخصص انجام گیرد و بسته به نوع ناخن مصنوعی روش برداشت فرق می کند.

دکتر شهدی در پایان خاطر نشان کرد: زنانی که از ناخن‌های مصنوعی یا کاشته شده برای مدت طولانی استفاده می کنند ناخن‌های واقعی آنها بعد از یک مدت نازک و کدر می شود و بهتر است هر سه ماه، آنها را بردارند تا ناخن‌ها استراحت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha