سلامت نیوز :غلامرضا توگه، مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل انتقال خون استان تهران که در پایگاه انتقال خون وصال برگزار شد اظهار داشت: کسی در دستاوردهایی که در دوران جنگ داشتیم به ما کمک نکرد بلکه این بچه‌های ما بودند که با تلاش خود به دستاوردهای امروز رسیدند. اکنون هم استکبار جهانی بسیج شده تا به انقلاب و دستاوردهای آن لطمه بزنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون از نظر شاخص‌ها در منطقه مقام اول را دارد افزود: با این تحریم‌ها می‌خواهند کار را برای ما سخت کنند ولی با تلاش پرسنل ستادی اجازه نمی‌دهیم که سیر تکاملی و دستاوردهای ما متوقف شود.

توگه در بخش دیگری از سخنان خود پایگاه انتقال خون تهران را عصاره سازمان انتقال خون تهران دانست و گفت: این پایگاه تاریخ انتقال خون کشور است و مجموعه‌ای از انسانهای باسواد و باتجربه در آن فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: حتی این پایگاه علاوه بر تهران در راستای سلامت کشور نیز فعالیت می‌کند به طوری که 20 درصد خون و پلاسمای کشور از این پایگاه تامین می‌شود.رئیس سازمان انتقال خون با تقدیر از عملکرد بشیر حاجی بیگی، مدیرکل سابق انتقال خون تهران گفت: او مانند یک سرباز بسیجی به مدیریت این پایگاه می‌پرداخت و من با دیدن وی به یاد روزهای دفاع مقدس می‌افتم.

در ادامه این مراسم بشیر حاجی بیگی مدیرکل سابق انتقال خون تهران آماری از عملکرد دوران مدیریت خود ارائه کرد.وی گفت: در سال گذشته نزدیک به 850 هزار واحد خون بین بیمارستان‌های تهران توزیع کردیم چرا که ما روزانه باید 3 هزار واحد خون درخواستی را در تهران پاسخگو باشیم و جوابگوی 160 بیمارستان و مرکز درمانی هستیم.

مدیرکل سابق انتقال خون تهران افزود: طی 2 سال گذشته مرکز ابوذر، شهید باقری و سعادت‌آباد و ساختمان جدید وصال در انتقال خون تهران به مجموعه ما افزوده شد.حاجی بیگی از جمله دستاوردهای مثبت انتقال خون تهران را ارائه خون اشعه دیده، کیسه‌های فیلتر‌دار برای بیماران تالاسمی عنوان کرد و گفت: دستیابی به احیای ۱۰۰درصد داوطلبانه از افتخارات ماست و جذب اهدا کنندگان سلولهای بنیادی از این پایگاه آغاز شد.

وی تصریح کرد: 21 درصد پلاسمای کشور که به خارج صادر می‌شود ماحصل عملکرد همکاران انتقال خون استان تهران است. از طرفی شاخص اهدای خون در کشور 25 در یک هزار است در حالی که این رقم در تهران به 31 در یک هزار نفر رسیده است.مدیرکل سابق انتقال خون تهران راه‌اندازی بخش تهیه پلاسمای ضد هاری به عنوان پروژه ملی را از افتخارات پایگاه انتقال خون تهران دانست.

حاجی بیگی گفت: مسئولیت جز امانت الهی نیست و امید است که همگی ما امانتداران خوبی در راستای خدمت‌رسانی به مردم باشیم.در ادامه این مراسم محمد‌قاسم اسلامی، سرپرست جدید پایگاه انتقال خون تهران اظهار داشت: انتقال خون تهران یکی از پایگاه‌های کلیدی و مهم برای تامین خون مردم است.

وی به سرفصل برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: پیشبرد اهداف کیفی سال 91 توسعه آفرزیس، استقرار نظام هموویژلانس، ارتقای کیفیت خون و فرآورده‌های آن، متعادل‌سازی در نسبت خون با منابع نیروی انسانی و تلاش برای جذب مشارکت‌های غیرسازمانی به عملکرد هرچه بهتر پایگاه انتقال خون تهران کمک می‌کند.اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر نسبت کیسه خون به پرسنل در پایگاه انتقال خون تهران بالاترین رقم در کشور را دارد و چیزی حدود 700 کیسه به ازای هر نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha