سلامت نیوز : بهرام عین اللهی در همایش «جاودانه‌ها» و تقدیر از پیشکسوتان پزشکی دفاع مقدس در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: خدمات پزشکی برای مجروحان در دفاع مقدس در تاریخ جنگ‌ها بی‌سابقه است و باید در این زمینه فیلم‌ها و کتاب‌های متعددی تهیه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اقدامات درمانی در بیمارستان فاطمه زهرا (س) در دوران دفاع مقدس که پزشکان اقدامات بسیاری برای درمان مجروحان شیمیایی انجام دادند، افزود: این در حالی است که هنوز نمونه‌هایی از این پزشکان که برای درمان مجروحان شیمیایی اقدام کرده‌اند داریم که خودشان به شدت شیمیایی شده‌اند و در بستر بیماری هستند.

عین‌اللهی ادامه داد: قبل از دوران دفاع مقدس در دانشگاه‌ها هیچ درسی در زمینه مباحث عارضه‌های شیمیایی تدریس نشده بود اما پزشکان ما در بهداری جنگ با خودباوری و ابتکار عمل دست به اقدام درمانی برای رزمندگان دارای عارضه‌های شیمایی زدند که این موارد در تمام جنگ‌های دنیا بی‌سابقه است و باید در این زمینه فیلم‌ها و کتاب‌های بسیاری تهیه شود.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال پزشکان دوران دفاع مقدس در پوشش بسیجیان به درمان رزمندگان اقدام کردند و امروز هم مشاهده می‌کنیم که اگر در سلول‌های بنیادین حرف نخست را می‌زنیم توسط پزشکان بسیجی نمونه‌ای از جمله مرحوم دکتر کاظمی آ‌شتیانی صورت پذیرفت.

سردار فتحیان، مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران نیز در همایش جاودانه‌ها که برای تقدیر از پیشکسوتان پزشکی دفاع مقدس در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: باید متخصصان و پزشکان دوران دفاع مقدس را گرد هم آوریم و حتی آنهایی که با برخی رفتارها مسیر خود را به اشتباه رفته‌اند نیز می‌توان جذب کرد تا آسیب‌های آنان به نظام کمتر شود.

وی با اشاره به خاطره‌ای از 2 سال قبل از رحلت آیت‌الله بهجت که به دیدارشان رفته بودند، افزود: این مرد بزرگ عنوان می‌کرد که ما در روز قیامت سنگ قبر نداریم و هیچکس با عنوان آیت‌الله، وزیر یا وکیل شناخته نمی‌شود بلکه از نخستین سؤال‌هایی که از ما می‌پرسند در رابطه با رضایت پدر و مادر از ما است.

سردار فتحیان ادامه داد: عنوان شده است که کسانی که منفعتشان به مردم برسد یا برای امام حسین (ع) گریه کنند یا متوسل به حضرت زهرا (س) شوند به بهشت می‌روند و این در حالی است که فقط این شهدا هستند که از آنان پرسش می‌شود که خودشان جای خود را در بهشت تعیین کنند که این مسئله درجه بالای شهدا را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha