سلامت نیوز : کاظم ندافی افزود: از ابتدای زلزله در مناطقی از استان آذربایجان شرقی تاکنون برای رفع مشکلات بهداشتی این منطقه 2500 نفر روز کار توسط نیروهای عملیاتی و کارکنان بهداشت محیط در قالب تیم های کارشناسی استان آذربایجان شرقی و استان های معین در این منطقه صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: این میزان خدمت به جز خدماتی بوده است که نیروهای بهورز و کادر مراکز بهداشتی، درمانی روستایی در محل به انجام رسانده اند.

هزینه 10 میلیارد ریالی وزارت بهداشت برای گندزدایی

وی افزود: وزارت بهداشت همچنین تاکنون 10 میلیارد ریال برای تامین مواد و تجهیزات گندزدایی و بهسازی در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی و دانشگاه های معین قرار داده است.

وی مصرف 4900 کیلوگرم آهک برای گندزدایی محیط، 1326 کیلوگرم پرکلرین، 820 لیتر کرئولین، 96 کیلوگرم هالامید و 130 کیلوگرم سایر موادگندزدا را بخشی از اقدامات لازم برای گندزدایی 329 هزار هکتار از مناطق زلزله زده ارسباران اعلام کرد.

سمپاشی و طعمه‌گذاری، یک میلیون و 220 هزار متر مربع

رئیس مرکز سلامت محیط و کار با اعلام اینکه یک میلیون و 220 هزار مترمربع از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی سمپاشی یا طعمه گذاری شده است، ادامه داد: 601 مورد بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و 280 مورد بازرسی از انبارهای نگهداری این مواد و معدوم ساختن 650 کیلوگرم مواد غذایی فاسد بخش دیگری از اقدامات نیروهای بهداشت محیط در این مناطق طی این مدت بوده است.

ندافی کلرزنی 134 هزار و 185 متر مکعب آب و در اختیار قرار دادن آب به زلزله زدگان پس از سالم سازی آن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در مجموع تاکنون 1305 مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی این مناطق انجام شده و مواردی که نامطلوب بوده است مورد پیگیری قرار گرفته است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: همچنین 5500 مورد سنجش کلر آزاد باقیمانده در آب نیز انجام شده و مواردی که خارج از استاندارد بوده است برای اصلاح مورد پیگیری های لازم قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha