سلامت نیوز : وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تخصصی‌تر شدن آزمون نیمه متمركز دكتری از سال آینده، گفت: آیین نامه آزمون دكتری در حال اصلاح است و از سال آینده سهم نمره آزمون در قبولی دانشجویان افزایش خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر كامران دانشجو در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مشهد مقدس و در جمع خبرنگاران با بیان اینكه آزمون دكتری امسال خوب برگزار شد، تصریح كرد: در مرحله اول 8000 نفر پذیرش شدند كه پس از تصحیح این آمار به 10 هزار نفر رسید، البته هنوز تكمیل ظرفیت نیز وجود دارد.

دستگاه قضایی به موضوع كاریكاتور موهن قاطعانه رسیدگی كند

وی با محكوم كردن انتشار كاریكاتور موهن به ارزش‌های دفاع مقدس توسط یكی از روزنامه‌های كشور، اظهار كرد: در این زمینه موضع دانشگاهیان با موضع ملت همسو است و ملت ارزش‌های دفاع مقدس را پاس می‌دارد. این سربندها نماد عشق به اهل بیت (ع) و ارزش‌های اسلامی است كه متاسفانه در این كاریكاتور آنرا نماد تاریكی معرفی می‌كنند.

دانشجو با بیان اینكه جامعه دانشگاهی این اقدام را محكوم می‌كند، افزود: همین كافی است كه به محض اینكه چنین چیزی در این رسانه چاپ شد، تمام رسانه‌های ضد انقلاب و غربی با خوشحالی آنرا تكرار كردند.وی با ابراز امیدواری از اینكه دستگاه قضایی به این مسئله فوری و قاطعانه رسیدگی كند، گفت:‌ جامعه دانشگاهی فعلا احساسات خود را كنترل كرده است و منتظر رای صادره است چرا كه این توهین به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان است.

باید در بحث حمل و نقل درون دانشگاهی تجدیدنظر شود

وزیر علوم درباره برخی اعتراضات به افزایش نرخ خدمات دانشجویی نیز تصریح كرد: براساس برنامه باید این خدمات را به بخش خصوصی تحویل دهیم به طوری كه در هر سال 20 درصد از این خدمات به بخش خصوصی واگذار شود.وی در این باره تاكید كرد: در هیچ جای دنیا در داخل پردیس دانشگاه حمل و نقل وجود ندارد. با توجه به اینكه كل مسیر هر دانشگاه حداكثر 10 دقیقه پیاده روی دارد باید در بحث حمل و نقل در داخل دانشگاه تجدیدنظر شود.دانشجو با بیان اینكه دانشگاهیان ما در تحمل سختی‌ها، الگو هستند، تاكید كرد: در فضای تحریم‌ها نباید چنین مسائلی مطرح شود تا بهانه‌ای در دست دشمنان دهیم.

اعطای وام بیماری‌های خاص تا مبلغ 1/5 میلیون تومان به دانشجویان

دانشجو همچنین به ارائه بیمه تكمیلی به دانشجویان برای اولین بار اشاره كرد و گفت: همچنین بحث اعطای وام بیماری‌های خاص تا مبلغ یك و نیم میلیون تومان را در برنامه داریم كه تقریبا این وام‌ها غیر قابل برگشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha