سلامت نیوز: دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اعلام اینکه اجرای طرح شیر مدارس، سرمایه‌گذاری بلند مدت در کشور است، گفت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش نباید اختصاص این اعتبارات را هزینه بدانند، بلکه این اعتبارات سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای روشن و بدون بیماری در کشور است.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات دبیر انجمن لبنی کشور در رابطه با منتفی شدن طرح شیر مدارس به‌علت ثبت نشدن قرارداد بین وزارت آموزش و پرورش و این انجمن، تصریح کرد: ارائه شیر طی چند سال اخیر در مدارس، جزء یکی از ایده‌ها و برنامه‌های خوب در جهت تقویت سلامت جامعه و دانش‌آموزان بوده است.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تهیه شیر برای مناطق محروم که به لحاظ تغذیه‌ای دچار مشکل هستند، ضروری است؛ یادآور شد:‌ هم‌اکنون به‌علت مشکلات اقتصادی، خانواده‌ها قادر به خرید و تأمین نیازهای دانش‌آموزان و کودکان به‌ویژه شیر نیستند، از این‌رو وزارت آموزش و پرورش باید در جهت اجرای طرح شیر مدارس تلاش بیشتری داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر وزارت آموزش و پرورش بودجه لازم را برای اجرای طرح شیر مدارس دارد، باید در جهت اجرای هرچه سریعتر این طرح تلاش کند، اعلام کرد:‌ به طور حتم اگر این وزارتخانه قادر به تأمین اعتبارات این طرح نیست، رئیس‌جمهور و هیأت دولت باید برای تخصیص آن تلاش کنند.

جعفری دانش‌آموزان و نوجوانان را آینده‌سازان کشور دانست و بیان کرد: اگر این گروه از جامعه دچار سوء تغذیه شوند، به‌طور حتم آینده کشور با مشکل و خطر روبه‌رو می‌شود.

این نماینده مجلس نهم، با اعلام اینکه اجرای طرح شیر مدارس، سرمایه‌گذاری بلند مدت در کشور است، تصریح کرد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش نباید اختصاص این اعتبارات را هزینه بدانند، بلکه این اعتبارات سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای روشن و بدون بیماری در کشور است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید به شعار پیشگیری بهتر از درمان است، اعتقاد داشته باشد، گفت: این وزارتخانه باید روند اجرای طرح شیر مدارس را تسریع ببخشند و جزء اولویت‌های خود قرار دهند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بر لزوم اجرای برنامه شیر مدارس در سال تحصیلی جاری تأکید کرد و افزود: اجرای این برنامه حتی می‌تواند خصوصیات فیزیولوژیک جامعه آینده را طراحی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha