جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 57187
سلامت نیوز: غیر از کسب اطلاعات کافی برای کاشت مو و یافتن پزشک متخصص ماهر در این زمینه، مراقبت پس از این عمل نیز بسیار مهم می باشد. سعی کنید با رعایت نکات زیر، به تسریع روند بهبودی خود کمک کنید.


1- عمل کاشت مو حدود 4 الی 8 ساعت طول می کشد. اگرچه گفته می شود فردای روز عمل می توانید به کارهای روزمره خود بپردازید، اما سعی کنید حدود 3 الی 5 روز بعد از عمل، استراحت کنید تا شرایط بهتری را برای کار کردن داشته باشید.

 

2- اگرچه ممکن است در طول عمل کاشت مو بیهوش نباشید، ولی به دلیل تزریق داروهای مسکن هیچ گونه احساس دردی نخواهید داشت. بنابراین سعی کنید کسی را به عنوان همراه خود بیاورید تا هنگام مرخص شدن از بیمارستان، شما را تا خانه همراهی کند.

 

3- سعی کنید روزهای اول بعد از عمل کاشت مو، سر خود را به دیگران نشان ندهید، زیرا روزهای اول به دلیل اینکه موهای پیوند خورده با سر با مقداری خون خشک شده همراهند، ممکن است باعث چندش دیگران شوند. در این حالت ممکن است به علت قضاوت عجولانه اطرافیان، شما روحیه خود را  از دست بدهید .

 

4- روزهای اول بعد از عمل، زمانی که سر خود را روی بالش می گذارید، خیلی احتیاط کنید، زیرا روزهای اول تماس سر با بالش، امکان ریزش فولیکول های مو وجود دارد. اگر ریزش غیر طبیعی را در موهای خود مشاهده کردید، حتما با پزشک خود تماس بگیرید .
از تعریق سر جلوگیری کنید. تعریق در این شرایط سبب بروز عفونت در پیوند موهای شما می شود

5- روزهای اول بعد از عمل نباید موها را شست. گاهی اوقات ریزش فولیکول های مو در اثر تماس و لمس معمولی نیز رخ می دهد.

 

6- اگر فردی هستید که از کلاه و روسری استفاده می کنید، باید بدانید که اینها روند بهبودی را کند می کنند و سبب آسیب فولیکول های مو می شوند. اگر مجبور هستید کلاه بگذارید، باید منفذی برای خروج حرارت از سر داشته باشد.

 

7- سعی کنید روزهای اول هرگز در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید، زیرا سبب آسیب گرافت های مو می شود و زمان بهبودی کاهش می یابد.

 

8- از هرگونه تعریق سر جلوگیری کنید. تعریق در این شرایط سبب بروز عفونت در پیوند موهای شما می شود. رعایت این نکته برای کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند و یا ورزشکار هستند، بسیار ضروری است .



9- بعد از اینکه پزشک متخصص اجازه استفاده از آب را داد، حتما برای جلوگیری از تعریق و بروز عفونت، موهای خود را با صابون ملایم و آب بشویید.



10- استرس نداشته باشید و نگرانی را  از خود دور کنید. روزهای اول، به دلیل وجود زخم بر روی سر، خیلی از افراد با خود فکر می کنند، مبادا تا آخر عمر سرشان با این شکل باقی بماند. ولی در خیلی از افراد این طور نیست و بهبودی حاصل می شود .


11- به سرتان فرصت دهید تا خودش را ترمیم کند و درباره نتایج عمل کاشت مو، عجولانه قضاوت نکنید.

منبع: تبیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha