سلامت نیوز: یك فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینكه اولین گام در درمان آلرژی، پرهیز از آلاینده‌هاست، افزود: مهم‌ترین ركن درمان آلرژی، حذف آلوژن‌های محیطی و اجتناب از تماس با آنهاست.

دكتر مسعود موحدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دومین مرحله در درمان آلرژی آموزش بیماران است كه در این مرحله بیمار باید نحوه كنترل، حذف و عموم تماس با آلوژن‌ها را بیاموزد و نسبت به بیماری و نحوه مصرف داروها شناخت پیدا كنند.

وی با بیان اینكه مرحله آخر درمان، استفاده از دارو است، اضافه كرد: در این مرحله دارو با میزان كافی و در مدت زمان معین تجویز می‌شود كه عمده این داروها، استنشاقی است.

این فوق تخصص آسم و آلرژی بیان كرد: علت آلرژی پاییزی، گرده‌افشانی درخت‌ها و علف‌های هرز است كه از اواخر مرداد و اوایل شهریور ماه آغاز شده و تا آبان ماه ادامه پیدا می‌كند.

موحدی در خصوص تفاوت میزان ابتلا به آسم و آلرژی در افراد مختلف، گفت: یكی از مهم‌ترین فاكتورهای ابتلا به آسم و آلرژی، فاكتورهای شغلی است. مثلا در مردها، كسانی كه به شغل نجاری مشغولند به دلیل تماس زیاد با چوب بیش از دیگران مبتلا به آلرژی شده و در میان زنان، آرایشگر‌ها بیش از دیگران تحت تاثیر آلوژن‌ها قرار می‌گیرند.

وی افزود: از آنجا كه بچه‌ها بیشتر تحت تاثیر آلوژن‌های محیط داخلی خانه قرار می‌گیرند از طریق آلوژن‌های فضای سبز به بیماری‌های تنفسی دچار می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha