جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 57190
سلامت نیوز: یك فوق تخصص گوارش با اشاره به اینكه گاستریت یا ورم معده موجب التهاب بافت‌های معده شده و زمانی اتفاق می‌افتد كه بافت درون معده تحریك‌پذیر می‌شود، اظهار كرد: خوردن غذا و آب آلوده منجر به عفونت و یا التهاب مخاط درونی معده می‌شود.

محسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه درد سر دل، حالت تهوع و نفخ معده از نشانه‌های ورم معده است، افزود: عدم رعایت موارد بهداشتی در جوامع شرقی و آسیایی شایع است و 70درصد مردم به علت استفاده مشترك از وسایل شخصی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

این فوق تخصص گوارش با اشاره به اینكه خوردن غذاهای چرب و پر حجم و ادویه دار نیز باعث تحریك این بیماری می‌شود، تصریح كرد: میزان حجم غذایی كه در هر وعده مصرف می‌شود نباید موجب پر شدن كامل معده شود.

اسماعیلی با اشاره به اینكه خوردن غذاهای تند، كاكائو، شكلات و قهوه به مبتلایان به ورم معده توصیه نمی‌شود، اضافه كرد: مصرف خود سرانه داروها باعث تحریك ورم می‌شود و هم‌چنین مسكن‌هایی كه برای كاهش درد و فشار معده مصرف می‌شود نیز برای معده مضر است.

وی اذعان كرد: نحوه غذا خوردن و جویدن صحیح غذا نیز در ایجاد این بیماری تاثیر دارد.

این فوق تخصص گوارش با اشاره به اینكه ورم معده آزار دهنده، طولانی مدت و همراه با درد نیاز به انجام آندوسكوپی دارد، گفت: انجام ندادن آندوسكوپی و درمان دیرهنگام موجب ایجاد زخم معده می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینكه اختلال در عملكرد سیستم گوارشی نیازمند درمان به موقع است، خاطر نشان كرد: در صورتی كه ورم معده برای مدت طولانی درمان نشود منجر به ایجاد زخم معده و در صورت حاد شدن این بیماری حتی در برخی موارد موجب مرگ بیمار می‌شود.

وی با اشاره به اینكه زخم معده و ورم معده قابل درمان می‌باشد، تصریح كرد: انتخاب نوع روش درمان این بیمارى با در نظر گرفتن فاكتور‌هایى چون سن، سلامت عمومى بدن، گسترش بیماری، واكنش بیمار به دارو‌ها می‌باشد و سایر روش‌های درمانی نیز با رضایت شخصی بیمار انجام می‌شود.

نایب رییس انجمن گوارش اصفهان با اشاره به اینكه استفاده از داروهای ضد التهابی و مسكن باید توسط پزشك متبحر تجویز شود، خاطر نشان كرد: بیمار باید پیش از متوقف كردن مصرف هر دارو و یا شروع هر شیوه درمانى حتما باید با پزشك مشورت كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha