دارو و تجهیزات پزشكی از كالاهای مورد نیاز كشور است در نتیجه هر گونه كوتاهی در ارائه این خدمات به جامعه پزشكی و بیماران سلامت كشور را به مخاطره خواهد انداخت...

سلامت نیوز: دارو و تجهیزات پزشكی از كالاهای مورد نیاز كشور است در نتیجه هر گونه كوتاهی در ارائه این خدمات به جامعه پزشكی و بیماران سلامت كشور را به مخاطره خواهد انداخت...

 در حال حاضر برخی از شركت‌های واردكننده دارو در كشور به دلیل نوسانات پیش‌آمده در قیمت ارز با مشكلاتی روبرو شده‌اند كه به دلیل تامین نشدن ارز مورد نیاز از سوی بانك مركزی بوده است. همین عامل باعث شده قیمت برخی اقلام دارویی بسیار گران شود و افرادی كه به آن احتیاج دارند هزینه سرسام‌آوری برای تامین آن بپردازند.

هنگامی كه ارز دولتی در اختیار واردكنندگان دارو قرار نمی‌گیرد شرایط خرید دارو با ارز آزاد برای شركت‌ها فراهم می‌‌شود و در صورت بروز چنین اتفاقی به طور حتم قیمت داروها در بازار داخلی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. هر چند بسیاری از داروها داخل كشور تولید می‌شوند مبتلایان به بیماری‌های زنان و زایمان و نازایی، مغز و اعصاب، سرطان و تالاسمی برای درمان از داروهای وارداتی استفاده می‌كنند.

باید به این نكته توجه داشت كه در صورت اختصاص ندادن اعتبار‌های لازم بخش بهداشت و درمان از سوی دولت، مردم تحت فشار‌ اقتصادی قرار می‌گیرند و مجلس شورای اسلامی در صورت اختصاص ندادن ارز دولتی به واردكنندگان دارو و تجهیزات پزشكی باید از دولت و بانك مركزی توضیحات قابل قبولی بخواهد.
محمدجواد نظری‌مهر/عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی
منبع: هفته نامه سپید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha