جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 57197
سلامت نیوز: یک جراح استرابیسم چشم گفت: در روش جدید جراحی انحراف چشم عمل از طریق فضای سه میلیمتری انجام و انحراف چشم حتی در فردای عمل و در صورت اصلاح نشدن، بدون نیاز به جراحی مجدد با بخیه موجود در چشم قابل تنظیم است.

دکتر محمدرضا عابدی در گفت و گو با ایسنا، گفت: جراحی که در کشور و به طور عادی برروی انحراف چشم انجام می شود یک برش بزرگ روی چشم ایجاد و جراحی انجام می گیرد.

وی افزود: در روش جدید این نوع جراحی، این برش به سه میلیمتر کاهش یافته است. این روش در 20 تا 30 درصد جراحی های انحراف چشم در امریکا انجام می شود و هم اکنون در کشورمان و در بیمارستان حضرت رسول اکرم و بیمارستان میلاد نیز صورت می گیرد.

عابدی تصریح کرد: عمل جراحی از طریق فضای سه میلیمتری و در فاصله هشت میلیمتری قرنیه روی ملتهمه انجام می شود. در این نوع جراحی ملتهمه بخیه زده نمی شود و چشم بعد از جراحی بسیار راحت بوده و دیگر نیاز به کشیدن بخیه وجود ندارد و همچنین پانسمان نیز نیازی ندارد. در این روش بخیه های عمل را بیرون نگه میداریم و اگر در روز بعد اصلاح چشم به درستی انجام نشده بود می توان با بخیه انحراف را تنظیم کرد.

این جراح استرابیسم اظهار کرد: در روش رایجی که برای این نوع جراحی انجام می شود اگر فردای عمل چشم به طور کامل اصلاح نشده باشد مجددا باید جراحی انجام گیرد. نیاز است که پزشکان از این روش برای جراحی های چشم استفاده کنند، یادگیری این نوع جراحی برای پزشکان یک تا یک سال و نیم زمان می برد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha