سلامت نیوز:دبیر کمیته زنان و کودکان شمالغرب کشور گفت: 66 درصد آسیب دیدگان زلزله ، زنان و کودکان بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،نسرین پیرسمساری مدیرکل امورخانواده وبانوان استانداری آذرابایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در زلزله اخیر شهرستان های اهر، هریس و ورزقان بیشترین قشر آسیب دیده، قشر زنان وکودکان بودند چرا که حدود 66 درصد این قشر صدمه دیده اند.
وی با بیان اینکه بنا بر این آمار به دست آمده،بحث رسیدگی به زنان وکودکان بحران زده حائزه اهمیت است افزود: برای کمک رسانی به زنان وکودکان بحران زده زلزله اخیر، کمیته های مختلفی تشکیل و امر امدادرسانی به کودکان و زنان به نحو شایسته ای انجام پذیرفت.

پیرسمساری در ادامه افزود: استانداری آذربایجان شرقی برای کمک رسانی وتهیه لوازم ضروری اولیه منازل برای مناطق زلزله زده بعداز احداث خانه ها اعلام آمادگی کرده است.

دبیر كمیته پشتیبانی دفتر منطقه هفت كمیسیون حقوق بشراسلامی با تاکید بر توجه به نیازهای معنوی زنان و كودكان مناطق زلزله زده در كنار رفع نیازهای مادی آنان گفت: خدمت رسانی به زلزله زده ها باید همراه با حفظ كرامت انسانی آنان باشد.

محمدرضا رضایی امید بخشی به كودكان و زنان آسیب دیده از حادثه زلزله اخیر را ضروری دانست و خواستار همكاری تشكل های خصوصی در این زمینه شد.

عضو هیئت امنای دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی بر مدیریت متمركز برای توزیع عادلانه خدمات و امكانات گفت: به روستاهای دورافتاده خدمات كمی ارائه شده است.

صادق ملكی با اشاره به اینكه 66 درصد آسیب دیده ها از زلزله ارسباران زنان و كودكان هستند، گفت: نیازهای خانوارها باید به صورت دقیق ارزیابی شده و براساس نیازها كمك رسانی صورت گیرد.

ملكی تغذیه كودكان مناطق زلزله را نیازمند توجه ویژه دانست.

رییس جامعه معلولان آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان اینكه افراد معلول در صورت از دست دادن سرپرست و حامی، نیازمند مداخله سازمان های حمایتی هستند، گفت: در شرایط بحران، ایجاد حریمی امن برای زنان و كودكان در اولویت قرار دارد.

اصغر اكبرزاده ایجاد سرویس های بهداشتی مناسب و قابل استفاده برای معلولان، تامین لوازم توانبخشی و حضور متخصصان توانبخشی در مناطق زلزله را ضروری دانست.

اعضای دفتر منطقه هفت كمیسیون حقوق بشر اسلامی در این نشست در خصوص برگزاری همایشی برای جمع آوری كمك های مردمی برای كودكان مناطق زلزله زده توافق كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha