سلامت نیوز: 53 درصد كاربران كامپیوتر از دردناك بودن و خشكی گردن و شانه رنج می برند كه این اختلالات خوش خیم بوده و با انجام نرمش های مناسب تا حد زیادی بهبود می یابد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مهندس فاطمه صادقی،كارشناس ارگونومی مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: عضلات، تاندونها، مفاصل، استخوان ها و غضروف ها ، سیستم اسكلتی عضلانی بدن را تشكیل می دهند و 20 تا 25 درصد كاربران كامپیوتر هرروز دردهای اسكلتی عضلانی را تجربه می كنند.

مهندس فاطمه صادقی افزود:‌ 75 درصد كاربران كامپیوتر گاهی اوقات دچار اختلالات اسكلتی عضلانی و دردهای ناحیه كمر ، گردن و شانه می شوند.

وی تصریح كرد: یكی از شایعترین شكایت كاربران،‌ ناراحتی كمر و گردن است كه نشستن های طولانی مدت روی صندلی نامناسب كه حمایت لازم را از كمر انجام نمی دهد، خم كردن و بلند كردن مداوم سر برای خواندن برگه ای كه روی میز قرار دارد و خم كردن سر به عقب از علت های ناراحتی كمر و گردن است.

كارشناس مركز سلامت محیط و كار ابراز داشت: عارضه دیگری كه كاربران كامپیوتر را تهدید می كند ناراحتی های مربوط به دست در حین تایپ كردن است كه توصیه می شود برای جلوگیری از این امر، اندازه كیبورد متناسب با دست کاربر باشد به طوری که انگشتان به راحتی روی آن حلقه بزنند و شکل آن به نحوی باشد که مچ دست روی آن قرار گیرد.

وی تأكید كرد: لازم است در همان سطح، صفحه کلید قرار گیرد و فضای کافی برای حرکت دادن Mouse وجود داشته باشد و همچنین سیم Mouse مانع حرکت دادن آن نشود بهتر است برای حرکات کوچک از حرکت مچ استفاده کنند و آرنج روی استراحتگاه تکیه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha