سلامت نیوز: رییس کل سازمان نظام پرستاری گفت: فرصت سه ماهه بیمارستان‌های خصوصی برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری رو به پایان است و سازمان نظام پرستاری بعد از این فرصت از مراکز متخلف به مراجع قضایی شکایت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، غضنفر میرزابیگی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌های بخش خصوصی گفت: چند ماه است كه پیگیر اجرای کامل این قانون هستیم، در فرصتی که اعلام شد تعدادی از روسای بیمارستان‌های غیر دولتی، از کانال‌های مختلف اعلام کردند که مقاومتی در مقابل اجرای این قانون ندارند، اما دستور اجرای قانون رسما به آن‌ها ابلاغ نشده است.

وی افزود: با توجه به این موضوع و بنا به درخواست سازمان نظام پرستاری، وزیر بهداشت نامه‌ای را به همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال کرد تا آنها به عنوان قائم مقام وزیر بهداشت، دستور اجرای این قانون را به مراکز خصوصی تحت مدیریت‌شان ابلاغ و بر اجرای آن تاکید کنند.

میرزابیگی ادامه داد: علاوه بر آن سازمان نظام پرستاری هم نامه‌ای به وزیر کار فرستاد و بار دیگر به ادارات کل کار و امور اجتماعی استان تهران و سایر استان‌ها ابلاغ شد که قانون ارتقای بهره‌وری باید اجرایی شود.

رییس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: در صورتی که تا پایان این فرصت سه ماهه این قانون در بیمارستانی اجرا نشود، سازمان نظام پرستاری به وکالت از پرستاران آن مجموعه، از بخش خصوصی مربوطه به دادگاه شکایت خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر این تشویق و تقدیر از مراکز اجراکننده قانون که به نحو شایسته‌ای اقدام به این کار کرده‌اند در دستور کار سازمان نظام پرستاری قرار دارد.

میرزابیگی با تاکید بر نقش مهم پرستاران در اجرایی شدن قوانین پرستاری تصریح کرد: در این مرحله خود جامعه پرستاری حق و حقوقش را مطالبه کند؛ در مجموعه‌هایی که از اجرای قانون ارتقای بهره‌وری سرباز زده‌اند، پرستاران باید این مسئله را به سازمان نظام پرستاری اعلام کنند. سازمان نیز به وکالت از این پرستاران در محافل قضایی طرح موضوع می‌کند و پیگیر حقوق آن‌ها خواهد بود.

رییس كل سازمان نظام پرستاری با اشاره به عملکرد بیمارستان‌های غیردولتی در این فرصت سه ماهه، گفت: برخی مجموعه‌ها در این فرصت شروع به اجرای قانون کردند و برخی دیگر نیز درخواست داشتند تا نمایندگان سازمان نظام پرستاری با حضور در این بخش‌ها به تشریح قانون و توضیح آن اقدام کنند تا مسئولان و پرسنل بیمارستان‌ها بتوانند با آگاهی از جزئیات قانون اقدام به اجرای آن کنند و به این ترتیب برداشت نادرست از قانون مانع از اجرای آن نشود.

وی ادامه داد: این روال خوبی است که برخی بیمارستان‌ها پیش گرفته‌اند و به طور حتم سازمان نظام پرستاری هم بازآموزی قانون برای این بخش‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به این که قانون ارتقای بهره‌وری، قانونی درازمدت، عمیق و دقیق بر اساس خواسته‌های پرستاران است، گفت: بناست با اجرای این قانون از ساعت کار پرستاران کاسته و بر مدت زمان استراحت آن‌ها افزوده شود و البته این فقط بخشی از نتایج مفید اجرای این قانون است، چرا که مستندات علمی فراوانی پشتوانه این قانون است تا جایی که ارتقای بهره‌وری به اذعان مسئولان وزارت بهداشت یکی از کارشناسی شده‌ترین و دقیق‌ترین قوانین تصویب شده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha