سلامت نیوز: رییس كل سازمان نظام پرستاری ضمن تصریح این كه همچنان با كمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم، گفت: اما بنا نیست به علت كمبود پرستار، مانع اجرای قانون شویم. به همین خاطر در حال آماده‌سازی یك پیشنهاد برای دستگاه‌ها مبنی بر راه‌اندازی تعاونی‌های پرستاری برای تامین نیرو هستیم.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینكه علت عدم موافقت با بازنشستگی پرستاران بالای 25 سال سابقه خدمت از سوی دانشگاه‌های علوم پزشكی چیست، اظهار كرد: قانون مشاغل سخت برای پرستاران تصویب شده است. یكی از بندهای قانون ارتقای بهره‌وری، محسوب كردن پرستاری جزو مشاغل سخت است و بازنشستگی مشاغل سخت نیز قاعده خاص خود را دارد كه بر اساس آن زنان با 20 سال سابقه و مردان با 25 سال سابقه خدمت بازنشسته می‌شوند.

بنا نیست به علت كمبود پرستار، مانع اجرای قانون شویم


میرزابیگی ضمن تصریح این كه همچنان با كمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم، گفت: اما بنا نیست به علت كمبود پرستار، مانع اجرای قانون شویم. به همین خاطر در حال آماده‌سازی یك پیشنهاد برای دستگاه‌ها مبنی بر راه‌اندازی تعاونی‌های پرستاری برای تامین نیرو هستیم.

راهكار تامین نیرو، مبارزه با حقوق پرستاران و جلوگیری از بازنشسته شدن آنها نیست

وی ادامه داد: راهكار تامین نیرو، مبارزه با حقوق حقه پرستاران و جلوگیری از بازنشسته شدن آنها نیست. بلكه طی این طرح می‌توان با بازنشستگی پرستاران موافقت كرد تا ضمن آنكه حقوق بازنشستگی دریافت می‌كنند، در صورت تمایل عضو این تعاونی شده و كمبود نیرو را جبران كنند و اگر هم كسانی متقاضی كار پاره وقت بودند جذب مجموعه‌ها شوند.

رییس كل سازمان نظام پرستاری افزود: تفاهم‌نامه‌ای میان وزیر بهداشت و وزیر كار به امضا رسیده است كه در آن امكان راه‌‌اندازی تعاونی‌های تخصصی فراهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha