شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 57215
سلامت نیوز : دیده‌اید که تا ضربه‌ای به دست و پایتان می‌خورد، یا جایی از بدنتان درد می‌گیرد قدیمی‌ها توصیه می‌کنند آن قسمت را گرم کنید تا درد آرام شود؟ فکر می‌کنید این یک خرافه سنتی است؟ صددرصد اشتباه می‌کنید! چون تاثیر مثبت گرما روی دردها کاملاً اثبات شده است. استفاده از دمای بالاتر از عضو صدمه دیده، باعث کاهش سریع‌ درد می‌شود و می‌توان گفت اولین مسکن ضد درد، گرما است. بعد از این گرما، ماساژ می‌تواند نسخه موثری برای کاهش درد باشد. در واقع وقتی گرما به شكلی درست و مناسب به كار گرفته می‌شود، ماساژ درمانی بسیار سریع‌تر جواب می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ یكی از مزایای استفاده از گرما، جریان پیدا کردن خون در آن مناطق و قسمت‌های خاص بدن است. این خون‌رسانی، مکانیسم‌های احساس درد را در مغز شما دستکاری می‌کنند و در واقع مغز شما به جای احساس درد، متوجه حس گرما می‌شود.

اما ماساژ هم تاحدودی همین تاثیر را دارد. ماساژ درمانی با گرما با استفاده از دست‌های فرد دیگری كه ماساژ درمانگر است تأثیر بسیار عمیق‌تری روی فرد می‌گذارد. گرما می‌تواند بافت بین پوست و عضله را نرم كند و راحت‌تر در عضله نفوذ كند. ماساژ درمانگر می‌داند كه با استفاده از گرما گردش خون در بافت‌های مورد نظر افزایش می‌یابد و همزمان اكسیژن و مواد مغذی بیشتری به آن قسمت‌ها می‌رسد. او قبل از شروع ماساژ درمانی، قسمت‌های موردنظر را گرم می‌كند و بعد شروع به ماساژ دادن می‌كند تا سریع‌تر نتیجه بگیرد.

درد باعث گرفتگی و تشنج عضلات می‌شود و بعد از آن جریان خون در عضلات كاهش می‌یابد، اكسیژن و مواد مغذی كمتری به آنها می‌رسد و این چرخه ادامه می‌یابد. وقتی كه به منطقه دردناك بدن گرما می‌دهیم، در واقع جریان خون در آن منطقه را افزایش می‌دهیم و چرخه درد را می‌شكنیم. به همین دلیل است که خیلی از پمادها و لوسیون‌های ضددرد، خاصیت گرمابخشی دارند و البته قدیمی‌ها، این خاصیت را با استفاده از دستمال داغ، خشت آتش دیده، کیسه آب گرم یا وسایل گرمایشی دیگر تامین می‌کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha