با وجود گذشت ۶ ماه از سال تنها یک چهارم از بودجه 200میلیارد تومانی درمان رایگان بیماران خاص و سرطانی تخصیص یافته است.

70درصد هزینه های درمان بردوش بیماران سرطانی
سلامت نیوز : با وجود گذشت ۶ ماه از سال تنها یک چهارم از بودجه 200میلیارد تومانی درمان رایگان بیماران خاص و سرطانی تخصیص یافته است و همین امر روند درمان و پرداخت هزینه های کمرشکن بیماران سرطانی و خاص را مختل کرده است به این دلیل در حال حاضر وزارت بهداشت تنها ۳۰ درصد از این هزینه ها را می پردازد؛ بودجه ای که در صورت تخصیص کامل آن تا پایان سال می تواند پوشش هزینه های دارو و درمان بیماران سرطانی را از 30درصد کنونی به 100درصد افزایش دهد.

دکتر رضایی مدیرکل بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت در گفت وگو با خراسان با اشاره به اختصاص یافتن بودجه 200میلیارد تومانی برای درمان بیماران خاص و سرطانی در بودجه سال ۹۱ گفت: با وجود گذشت ۶ ماه از سال جاری تنها 50میلیارد تومان از بودجه 200میلیارد تومانی درمان بیماران خاص و سرطانی به معاونت درمان وزارت بهداشت برای پرداخت به بیمارستان های قطب درمان سرطان و مراکز درمانی بیماران خاص تخصیص یافته است.

اعتبارات درمان بیماران خاص و سرطانی به طور کامل تخصیص نمی یابد

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر وزارت بهداشت تنها قادر به پرداخت 30درصد از هزینه های دارو و درمان بیماران سرطانی است. وی اشاره ای نیز به اعتبار110میلیارد تومانی اختصاص یافته در بودجه سال گذشته برای درمان این دسته از بیماران کرد و گفت:سال گذشته نیز تنها 80میلیارد تومان از این بودجه به وزارت بهداشت تخصیص یافت و با توجه به وضعیت موجود به نظر می رسد تنها 130میلیارد تومان از بودجه بیماران خاص تا پایان سال به معاونت درمان وزارت بهداشت پرداخت شود.

فقط ۳۰ درصد هزینه داروهای گرانقیمت سرطانی پرداخت می شود

رضایی محل هزینه کرد بودجه درمان بیماران خاص را تأمین داروهای بیماران سرطانی، هموفیلی، تالاسمی، ام اس، بیماران دیالیزی و پرداخت هزینه جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی این دسته از بیماران دانست و اظهار داشت: در ۶ ماهه ابتدایی امسال و با اجرای پروتکل درمانی سرطان سینه با داروی هرسپتین، 80 درصد از هزینه های درمانی بیماران مبتلا به سرطان سینه توسط وزارت بهداشت پرداخت شده است. این درحالی است که به دلیل تخصیص نیافتن به موقع و متناسب با زمان بودجه در نظر گرفته شده برای درمان بیماران سرطانی و خاص، معاونت درمان تنها موفق به پرداخت 30درصد از هزینه های داروهای گرانقیمت دیگر سرطان ها شده است.

اظهار امیدواری برای کاهش سهم ۷۰ درصدی بیماران سرطانی به ۳۰ درصد

این مقام مسئول در وزارت بهداشت اظهار امیدواری کرد:در صورت تخصیص به موقع و کامل بودجه اختصاص یافته برای درمان این دسته از بیماران، امکان پرداخت بخش عمده ای از هزینه های دارویی و درمان بیماران سرطانی فراهم شود و سهم بیمار از ۷۰ درصد کنونی به ۳۰ درصد کاهش یابد.مدیرکل درمان و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت از پرداخت بخش عمده ای از هزینه های درمانی بیماری های اسکولیوز،صرع مقاوم به درمان و پارکینسون به شرط تایید شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: بیمارستان های سینا، رسول اکرم و شفا یحیاییان درتهران و بیمارستان آیت ا... کاشانی اصفهان خدمات درمانی را با حداقل هزینه به این دسته از بیماران ارائه می دهند. وی خاطر نشان کرد: هزینه های درمانی سه بیماری فوق از محل بودجه درمان بیماران صعب العلاج پرداخت می شود.

وی افزود: سالیانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار مبتلا به سه بیماری صعب العلاج اسکولیوز، صرع مقاوم به درمان و پارکینسون برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند که با پرداخت هزینه های درمانی شان در داخل کشور دیگر نیازی به اعزامشان به بیمارستان های خارج از کشور نیست و سالانه ۱۰۰ نفر از این بیماران در بیمارستان های دانشگاهی تحت عمل جراحی قرار می گیرند.رضایی همچنین از پرداخت هزینه های جراحی بیماران نیازمند به تعویض مفصل در کشور خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار تمامی هزینه های درمانی بیماران نیازمند به تعویض مفصل توسط وزارت بهداشت پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha