چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5722

نماینده‌ی مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ طرحی در مجلس هفتم در رابطه با بهداشت و درمان مطرح نشده كه رای نیاورد.

دكتر عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار داشت: تمامی طرح‌های ارائه شده به مجلس در جهت افزایش سلامت جامعه و رشد بهداشت در جامعه با توجه ویژه نمایندگان مجلس به تصویب رسیده كه این امر نشان‌دهنده‌ی عنایت ویژه‌ی مجلس به امر بهداشت است.

وی هم‌چنین با انتقاد از نگاه بخشی و دست دومی به سلامت در بین برخی مسوولین، ادامه داد: با توجه به افزایش كیفی این بخش در طی سال‌های گذشته، تغییر دید مسوولان باعث بهتر شدن این روند شده و كیفیت خدمات بهداشتی در كشور به بالاترین سطح در بین كشورهای منطقه خواهد رسید.

فتاحی در مورد اعتبار اختصاص یافته به بخش سلامت نیز گفت: سرانه‌ای كه برای سلامت در كشور در نظر گرفته است كم بوده و برای افزایش این سرانه در سال‌های آتی باید فكر اساسی شود، تا با كمك دولت و ارائه‌ی بیمه‌های مختلف و هماهنگ بتوان ضمن افزایش نقش سلامت و بهبود فاكتورهای آن در جامعه، فشار زیادی از طریق افزایش تعرفه‌های بخش بهداشت به مردم وارد نشود.

وی در پایان با تاكید بر اهمیت مشاوره قبل از ازدواج برای پیشبرد مسایل بهداشتی در كشور افزود: یكی از مهم‌ترین مسایل پیش روی بهداشت اجتماعی در جهان، بیماری‌های ژنتیك و به خصوص بیماری‌های منتقله از راه ازدواج می‌باشد كه انتظار می‌رود با افزایش اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی مناسب در بین جوانان و خانواده‌ها، بتوان از روند افزایش مبتلایان به این نوع بیماری‌ها در كشور كاست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha