شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
سلامت نیوز : اگرچه از دسته‌بندی‌هایی چون طلاق روانی، اجتماعی و... نیز سخن به میان آمده، اما مهم‌ترین و گسترده‌ترین طبقه‌بندی‌ها و تعاریف در مبحث طلاق سه شاخه را در بر می‌گیرد:

1ـ طلاق عاطفی: هنگامی است كه روابط زناشویی به دلایلی رو به سردی می‌رود. هر چند طرفین در یك خانه زندگی می‌كنند، اما در اتاق‌هایی جدا به سر برند یا با این‌كه در یك اتاق می‌خوابند، مكالمات، ارتباط‌ها و دركشان از یكدیگر در پایین‌ترین سطح قرار می‌گیرد.

2ـ طلاق حقوقی: وقتی روی می‌دهد كه استحكام روابط زناشویی از بین می‌رود و طرفین با رأی دادگاه و ثبت طلاق در اسناد قانونی از یكدیگر جدا می‌شوند. براساس قانون مرد حق تقاضای طلاق دارد اما در شرایطی خاص همچون ندادن نفقه، اعتیاد به مواد مخدر و... زن نیز می‌تواند با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق دهد. طلاق حقوقی ممكن است توافقی یا بر اساس حكم دادگاه، اجباری باشد.

3ـ طلاق اقتصادی: در بحث زناشویی به مواقعی گفته می‌شود كه اموال و دارایی‌های طرفین سهم‌بندی می‌شود و  هر كسی اموال خود را آن‌گونه كه تشخیص دهد، اداره می‌كند. برخی معتقدند چنین كاری به صمیمیت و یكی شدن در روابط زناشویی لطمه می‌زند یا جلوی آن را می‌گیرد، زیرا زندگی مشترك براساس اشتراك پایه‌ریزی شده و مال من و مال تو ندارد. در مقابل نیز برخی معتقدند جدایی اقتصادی به معنای دور شدن زوجین نیست و در صورت مدیریت صحیح به صمیمیت هر دو و حفظ استقلال آنها نیز می‌انجامد.

منبع : جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha