سلامت نیوز : سازمان بهداشت جهانی با این هشدار اعلام کرد که هنوز نشانه‌هایی از اینکه این بیماری نیز رفتاری مانند سندروم تنفسی که در سال 2003 به مرگ صدها نفر منجر شد در دست نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سازمان بهداشت جهانی این هفته اعلام کرده بود که یک ویروس جدید در یک مرد قطری که در لندن تحت درمان است شناسایی شده که چند ماه قبل از آن در عربستان به مرگ یک مرد منجر شده بود.آزمایشهای ژنتیک نشان داده ویروس موجود در بدن این دو مرد شباهتهای زیادی را به هم داشته است.

گریگور هارت، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در این رابطه گفت که احتمال می‌رود این دو مرد بر اثر تماس مستقیم با حیوانات آلوده شده باشند و هیچ نشانی از انتقال انسان به انسان این ویروس در دست نیست.وی به آسوشیتدپرس گفت: این ویروس سارس نیست بلکه یک ویروس جدید است که به سارس شباهت دارد. هنوز سوالات بی جواب زیادی باقیست و نمی‌شود پیش بینی کرد چه اتفاقی می‌افتد.

این ویروس جدید از خانواده ویروس هایی است که به ایجاد سرماخوردگی و سارس منجر می شوند. سارس در سال 2003 به مرگ 800 تن  و اکثراً در آسیا منجر شد.سارس ابتدا از گربه‌ها به انسان منتقل شده بود و پس از جهش یافتن به راحتی میان انسان‌ها منتقل می شد اما بر خلاف سارس این ویروس جدید به از کار افتادگی سریع کلیه منجر می‌شود که در سایر ویروس‌های تنفسی دیده نمی شود.

هنوز حال مرد قطری که دربریتانیا تحت درمان است وخیم است.سازمان بهداشت جهانی در حال بررسی گزارشات مشکوک است اما هیچ مورد دیگری تا کنون تأیید نشده است.سازمان بهداشت جهانی از پزشکان خواسته است تا با توجه به تعریف زیر در صورت برخورد قادر به شناسایی زودهنگام این ویروس باشند.

این سازمان به پزشکان توصیه کرده که هر بیماری را که با سندروم های تنفسی بستری شده است را مورد آزمایش قرار دهند سندروم هایی که با سایر عوامل و بیماری‌ها، قابل توجیه نیست یا بیمار رابطه نزدیکی با موارد دیگر احتمالی داشته یا به عربستان سعودی یا قطر مسافرت کرده است.مقام های عربستانی اعلام کرده‌اند که نگران مراسم حج ماه آینده در این کشور هستند که در آن میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان به عربستان سعودی می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha