در حال حاضر امحای زباله در بیمارستان های بزرگ صورت می گیرد اما مشکل در بیمارستان ها و مراکز درمانی کوچک است که استفاده از دستگاه های امحای زباله در این مراکز مقرون به صرفه نیست.

زباله های عفونی در بیمارستانها به درستی مدیریت نمی شود
سلامت نیوز : رئیس اداره محیط زیست شهرستان آمل گفت: متاسفانه امحای زباله ‌های عفونی مراکز درمانی از وضعیت استانداردی برخوردار نیست.

علی محمد دعاگو در گفتگو با مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که زباله ‌های بیمارستانی در آلودگی محیط زیست دارند، لذا قانون ‌گذار مشخص کرده است که این زباله ‌ها باید توسط دستگاه‌ ها و مراکز تولید کننده آن به زباله بی ‌خطر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت زباله های عفونی طبق قانون مدیریت پسماند برعهده تولید کننده آن قرار دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که موضوع زباله های عفونی مراکز درمانی و بیمارستان ها به درستی مدیریت نشده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آمل با تأکید بر اینکه ساماندهی زباله های عفونی مراکز درمانی می بایست به درستی مدیریت شود، گفت: متأسفانه این موضوع متولی خاصی ندارد و باید تدابیری در نظر گرفته شود که بحث زباله های عفونی متمرکز شود.

دعاگو اظهار داشت: در حال حاضر امحای زباله در بیمارستان های بزرگ صورت می گیرد اما مشکل در بیمارستان ها و مراکز درمانی کوچک است که استفاده از دستگاه های امحای زباله در این مراکز مقرون به صرفه نیست.

وی با اعلام اینکه امحای زباله های عفونی در مراکز درمانی به شرکت های خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: در شهرستان آمل این کار توسط یک شرکت خصوصی انجام می شود که مجوزهای لازم اخذ شده است ضمن اینکه مراکز درمانی را ملزم کرده ایم که زباله های عفونی خود را به این شرکت بسپارند تا از این پس بحث زباله های عفونی تحت مدیریت درآید.به گفته دعاگو، در آینده نزدیک شهرستان آمل به شهر پاک در موضوع پسماند تبدیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha