بر اساس قانون این مهم بر عهده شهرداری تهران است که از آن شانه خالی می کند در حالی که حمل اجساد وقت کارکنان و بودجه پزشکی قانونی را ضایع می‌کند.

سلامت نیوز : بشیر نازپرور در گفتگو با مهر با گلایه از مسئولان شهری تهران گفت: بارها و بارها اعلام کرده ایم که باید وضعیت حمل اجساد در تهران مشخص شود. اکنون سازمان پزشکی قانون خارج از وظایف خود اجساد را حمل و منتقل می کند ولی بر اساس قانون این وظیفه بر عهده شهرداری است. این در حالی است که طبق بند 13 ماده 55 شهرداریها، وظیفه حمل اموات و انتظام امور آنها به عهده شهرداریهاست و در کل کشور به جز تهران، این خدمات در حال انجام است.

وی افزود: این در حالی است که ما باید با 12 آمبولانس از شرق تا رودهن و بومهن، از شمال شرق تا لواسانات و از جنوب تهران تا حسن آباد و از غرب تا ایستگاه وردآورد اتوبان کرج و حتی محدوده اسلامشهر، کن و امامزاده داود را برای حمل اجساد پوشش دهیم.

حمل روزانه 30 جسد توسط پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سال گذشته 10 هزار و 379 جسد توسط مرکز تشخیصی آزمایشگاهی استان تهران به این مرکز انتقال یافت. همچنین متوسط ماهیانه انتقال 865 جسد داریم که از این تعداد ما روزانه حدود 30 جسد را به کهریزک منتقل می کنیم.

پزشکی قانونی تهران به خیابان طالقانی منتقل می شود

نازپرور در پاسخ به اینکه وضعیت ساختمان پزشکی قانونی تهران مناسب نیست و شما چه اقدامی انجام داده اید گفت: با تامین اعتبارات لازم به زودی از ساختمان پزشکی قانونی کشور مستقل می شویم و قرار است تا دو ماه آینده ساختمان پزشکی قانونی تهران به خیابان طالقانی تهران منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha