سلامت نیوز : مشاور امور بانوان استانداری تهران اعلام کرد: طرحی در حال تهیه است که در صورت تصویب نهایی آموزش زوجین و حتی پدر و مادر زوجین قبل از طلاق اجرایی می شود.

آذر نظری در گفتگو با مهر با بیان اینکه فاز نخست طرح رحمت در 6 ماهه نخست سال جاری به پایان رسیده است گفت: در این طرح 17 هزار خانواده در 16 جلسه 90 دقیقه ای آموزش همسرداری، تربیت فرزند، مدیریت بحران، خانه داری، فرهنگ عفاف و حجاب و... را آموختند.وی افزود: این طرح از سال 84 تا کنون به اجرا درآمده است که با ابلاغ مرکز امور زنان ریاست جمهوری به زودی فاز دوم طرح در سال 91 آغاز می شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران در مورد آخرین وضعیت طرح "مطلع مهر" گفت: طرح "مطلع مهر" در بهمن و اسفندماه سال گذشته به صورت پایلوت در هشت استان کشور که دارای بیشترین آمار طلاق بودند اجرا شد و قرار شد در سال 91 با تخصیص اعتبار کافی در سطح ملی اجرایی شود. این طرح شامل یک دوره 32 ساعته آموزشی در خصوص مباحث پزشکی، احکام و روانشناسی است تا خروجی آن کاهش طلاق را در پی داشته باشد.

وی گفت: هر چند استانداری تهران برای برنامه ها و مصوبات امور بانوان بودجه اختصاص می دهد ولی سازمانها و دستگاههای اجرایی به استناد قانون کمی بی لطفی می کنند. در قانون بودجه آمده است دستگاههای اجرایی مجازند در بخش زنان بودجه هایی را اختصاص دهند ولی اگر از واژه مکلف استفاده می شد کمی اوضاع برای بانوان دستگاههای اجرایی بهتر بود. در هر حال هنوز افزایش بودجه 5 درصدی محقق نشده و امیدواریم این افزایش بودجه محقق شود.

نظری اظهار داشت: هم اکنون طرح ها و نظراتی مطرح است که منتظر تصویب و نهایی شدن آن هستیم. به عنوان نمونه پیشنهاد شده تا هر دستگاه دولتی برای زوجین خود دوره های آموزشی برای تحکیم بنیاد خانواده و جلوگیری از طلاق انجام دهند. همچنین پیشنهاد شده است آموزشهای عمومی برای زوجین قبل از طلاق برگزار شود چرا که موضوع تربیت فرزندان بعد از طلاق و آسیبهای روحی و روانی بسیار حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha