موضع ما در شورای شهر شفاف و روشن است و آن هم اینکه مصوبه فروش پارک پردیسان باید لغو شود و پردیسان به دامان شهر تهران برگردد.

برای جلوگیری از فروش پردیسان تحت فشار نهادهای خاص بودم/ برخی دنبال پرونده‌سازی هستند
سلامت نیوز : معصومه ابتکار عضو شورای اسلامی شهر تهران در ماجرای پیگیری فروش پارک پردیسان از سوی سازمان محیط زیست و تلاش برای جلوگیری از فروش آن مورد پرسش نهادهای خاص قرار گرفته و به گفته او به دلیل پیگیری هایش به عنوان نماینده مردم تحت فشار بوده است. رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با تهران با اشاره به اینکه در ماجرای پیگیری فروش پارک پردیسان تحت فشار برخی نهادهای خاص قرار داشته گفت: متاسفانه به عنوان نماینده مردم در شورای شهر تهران تحت فشار قرار گرفته ام و در این باره نیز مورد پرسش قرار گرفته ام که چرا به این موضوعات پرداخته شده است.

معصومه ابتکار در گفتگو با قانون تاکید کرد: برخی دستگاهها به سمت پرونده سازی پیش می روند و مسائلی را مطرح می کنند که دون شان این سطوح است و معلوم نیست این مسائل برای چه و از سوی چه گروههایی دامن زده می شود. اگر اعضای شورای شهر نتوانند نقد کنند و انتقاد پذیر هم نباشند کاری از پیش نمی رود.  

ابتکار در واکنش به این پرسش که چرا دولت و رئیس سازمان محیط زیست خود برای واگذاری پارک پردیسان پیش قدم شده در حالی که لااقل سازمان محیط زیست باید برای حفظ این پارک تلاش می کرد؟ گفت: من نمی توانم در این موضوع تحلیل و قضاوتی داشته باشم اما واقعیت این است که دولت با پیشنهاد سازمان محیط زیست برای واگذاری پارک پردیسان اقدام کرده است. این مسئله غیر قابل انکار هست چون مصوبه واگذاری وجود دارد.

وی اظهار داشت: بر اساس فشارهایی که از سوی مردم وارد شده و با تماسها و مکاتبات و شیوه های مختلف دیگر ما به عنوان اعضای شورای شهر موظف هستیم در این باره تذکر بدهیم. اگر قرار باشد هر پارکی در تهران در اختیار هر سازمانی باشد آن را بفروشد شهرداری باید همه پارکهایش را بفروش برساند. کاربری پارک پردیسان مشخص است و طرح جامع دارد و پیشینه ای قابل توجه دارد و به قولی نگینتی برای شهر تهران محسوب می شود. اگر قرار باشد به راحتی بتوان صحبت از فروش پردیسان کرد ممکن است فردا یکی بیاید و بگوید نمی توان پارک ساعی را هم فروخت؟ یا پارک ملت یا پارک جمشیده که توی کوه است... حالا شیراز و تبریز و مشهد هم پارک دارند، برویم بفروشیم و انقلابی در فروش پارکهای کشور رخ می دهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بارها خبر واگذاری پردیسان را می شنیدم ولی باور نمی کردم و می گفتم باید حتما سند این واگذاری را ببینم تا باور کنم گفت: من به دوستان خبرنگار می گفتم امکان ندارد تا سندی نباشد در این باره صحبتی بکنم چون باور نمی کردم پردیسان واگذار شده باشد. دوستان خبرنگار رفتند و مصوبه را آوردند شورای شهر و واقعا بعد از رویت مصوبه دیگر چیزی برای انکار باقی نماند. مسئولان دستگاههای نظارتی باید پیگیری کنند اما موضع ما در شورای شهر شفاف و روشن است و آن هم اینکه مصوبه فروش پارک پردیسان باید لغو شود و پردیسان به دامان شهر تهران برگردد و طرح جامع در آن اجرا شود.

با این حال محمد جواد محمدی زاده رئیس سازمان محیط زیست با اینکه تصویر مصوبه دولت به امضای رحیمی معاون اول رئیس جمهوری برای فروش بخشی از پارک پردیسان به قیمت متری 8 هزار و 500 تومان به بنیاد تعاونی ناجا منتشر شده این مصوبه را تکذیب کرده است.وی با اشاره به اینکه یک مطالعه زیست محیطی در 40سال قبل توسط کارشناسان فرانسوی صورت گرفت که این مطالعه هم اکنون بازنگری و به روز شده و قابلیت اجرایی و عملیاتی پیدا کرده است گفته تمام روسای سازمان محیط زیست در سنوات گذشته تمایل به اجرای این مطالعه را داشته اند ولی متاسفانه موفق به اجرا نشده اند که این اتفاق تا مدتی دیگر انجام می‌شود.

وی همچنین در واکنش به تلاشهای شورای شهر تهران با محوریت معصومه ابتکار رئیس اسبق سازمان محیط زیست گفته بود: تقاضای بنده از رئیس شورای اسلامی شهر تهران این است که صحبت های برخی از اعضا که در خصوص محیط زیست به نادرستی عنوان می شود را مدیریت کنند. زیرا مسلم است پارک پردیسان متعلق به دولت است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha