سلامت نیوز : رئیس انجمن داروسازان ایران از تدوین شیوه نامه‌ای برای خارج شدن داروخانه‌ها از وضعیت سنتی خبرداد.

دکتر رهبر مژدهی آذر درگفت‌و‌گو با ایلنا، در مورد اقدام این انجمن برای افزایش تعرفه حق فنی داروخانه‌های خصوصی، گفت: هزار تومان اعلام شده پایه تعرفه حق فنی داروخانه‌ها است، ازهمین رو به دنبال این هستیم که خدماتی در داروخانه‌های ارائه دهیم تا میزان کم تعرفه حق فنی جبران شود.وی در مورد خدمات جدید داروخانه‌ها به بیماران گفت: از این به بعد دارو‌ها در بسته‌های جدیدی قرار خواهند گرفت و اطلاعاتی درمورد عوارض و تداخل دارویی نیز به صورت کتبی به بیماران داده می‌شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: وسایل و امکاناتی از جمله پاکت برای حفظ دارو آماده کرده‌ایم که از ماه آینده برای ارائه خدمات بهتر به بیماران در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.مژدهی آذر ادامه داد: این کار برای بیماران از نظر روحی بسیار مهم است زیرا متوجه می‌شوند که برای سلامتی آن‌ها کارهای جدی تری دارد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیوه نامه خارج کردن داروخانه‌ها از وضعیت سنتی درحال تدوین است، افزود: خارج کردن داروخانه‌ها از وضعیت سنتی به صورت مرحله به مرحله انجام می‌گیرد بطوریکه بعد از موفقیت مرحله اول مراحل بعدی را به ترتیب آغاز می‌کنیم.رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه برای بیماران پرونده‌ای دارویی درست خواهیم کرد، افزود: بدین ترتیب هر کسی به داروخانه برای گرفتن دارو می‌رود ابتدا به پرونده دارویی او مراجعه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در ازای خدمات جدید دارویی، چه میزان هزینه بایدازسوی مردم پرداخت شود، افزود: بستگی به این دارد که ارائه خدمات دارویی برای داروخانه‌ها چه میزان خرج برداشته است که هنوز مشخص نشده است اما انجمن داروسازان این رقم را پیش بینی و اعلام خواهد کرد.

مژدهی آذر در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه در صورت امتناع مردم از استفاده از این خدمات دارویی جدید به دلیل پرداخت هزینه بیشتر، گفت: دراین صورت باید به داروخانه‌های دیگری مراجعه کنند که این خدمات دارویی را ارائه نمی‌دهند.

رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه خارج کردن داروخانه‌ها از حالت سنتی به صورت داوطلبانه ازسوی داروخانه ها صورت خواهد گرفت، افزود: اگرنتیجه خوبی با راستای سلامت و رضایت مردم حاصل شود، این کار را به داروخانه‌های دیگر تسری می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha