نهمین همایش پزشكان عمومی سراسر كشور صبح امروز در سالن اجلاس سران با حضور بیش از 2 هزار پزشك عمومی شروع به كار كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر پیوندی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشكی و دبیر این همایش گفت: پزشكان در شش برنامه به مدت 5 روز تا هفتم مرداد ماه همایش پزشكان عمومی را برگزار می‌كنند.

پیوندی با اشاره به این كه موضوعات مطرح شده در این همایش تحت عناوین فوریت‌های پزشكی، فشار خون، دیابت، بیماری‌های خونی، طب سالمندان، بیماری‌های عفونی، نسخه نویسی، بهداشت باروری، داخلی و پوست است، گفت: این همایش در روز اول به صورت برنامه غیرمدون فعالیت می‌كند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشكی كشور، با اشاره به قانون جدید سازمان نظام پزشكی كه اختیارات جدیدی را به سازمان داده است، گفت: در معاونت آموزشی و پژوهشی طراحی دروس گروه‌های پزشكی، اجرای برنامه‌های آموزشی مداوم، مشاركت در افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و برنامه‌هایی از این قبیل، جزو اختیارات جدید سازمان نظام پزشكی است و برنامه‌های آموزشی مداوم به منظور افزایش دانش، روزآمد كردن سطح دانش پزشكان و بازآموزی یافته‌های درست قبلی اجرا می‌شود.

پیوندی با بیان اینكه این همایش اولین همایش سراسری پزشكان عمومی است، خاطرنشان كرد: در این همایش دندانپزشكان، داروسازان و گروه‌های دیگر عضو سازمان نظام پزشكی مانند پزشكان تغذیه و فیزیوتراپی نیز شركت می‌كنند.

وی به اجرای آموزش مداوم و ترویج اخلاق پزشكی به عنوان برنامه‌های آینده معاونت آموزشی پژوهشی سازمان نظام پزشكی اشاره كرد و یادآور شد: این سازمان از سال 76 تاكنون با تاسیس اداره آموزش، همایش‌ها و سمینارهای متعددی را برگزار كرده است.

پیوندی با بیان این كه از سال 78 تا 85 تعداد برنامه‌های این معاونت از8 برنامه به 292 برنامه، تعداد همایش‌های علمی از یك همایش به 5 همایش و تعداد شركت كنندگان به 20 هزار نفر افزایش یافته است، گفت: آمارها نشان می‌دهند كه معاونت آموزشی و پژوهشی در امر كیفیت بخشی به برنامه‌های خود موفق بوده است.

دبیر نهمین همایش پزشكان عمومی كشور، برنامه‌های آینده سازمان نظام پزشكی را برگزاری سمینار اخلاق پزشكی، برگزاری همایش سراسری گروه‌های پزشكی، برگزاری همایش متخصصین رشته‌های پزشكی، برگزاری همایش داروسازان و همچنین برگزاری همایش دندانپزشكان در سال 86 عنوان كرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha