اگر ظروف لعابی در شرایط استاندارد تهیه نشود، می‌تواند حاوی ترکیب‌های سمی از جمله سرب، کادمیوم، آرسنیک و پیگمنت‌های رنگی شیمیایی باشد.

استفاده از ظروف لعابی غیراستاندارد ممنوع!
سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه  ضمن بیان این مطلب گفت: استفاده  ظروف لعابی غیراستاندارد برای سلامتی مضر است و باعث کند ذهنی، افسردگی و بعضی مسمومیت های درازمدت دیگر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ ناهید برخورداری در خصوص استفاده از ظروف لعابی اظهارداشت: روکش‌های لعابی معمولاً روی ظروفی از جنس سرامیک یا چدن کشیده می‌شوند. نگهداری این ظروف راحت است و می‌توان برای پخت غذاهایی که به حرارت بالا نیاز دارند، از آن‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه لعاب هم همانند تفلون اگر در شرایط استاندارد تهیه نشود، می‌تواند حاوی ترکیب‌های سمی از جمله سرب، کادمیوم، آرسنیک و پیگمنت‌های رنگی شیمیایی باشد، که استفاده از آنها برای سلامتی مضر است و باعث کند ذهنی، افسردگی و بعضی مسمومیت های درازمدت دیگر می شود.

برخورداری خاطرنشان کرد: هنگام شستشوی ظرف لعابی نباید از سیم استفاده کرد، در صورتی که این ظروف ترک بردارند، باید از استفاده آنها خودداری کرد و حتی برای نگهداری غذا هم از آن‌ها استفاده نکرد.این کارشناس تغذیه تصریح کرد: ظروف لعابی زردرنگ که در قدیم از آنها استفاده می شد، بهترین نوع این ظروف برای پخت و پز و نگهداری غذا هستند.

کارشناس تغذیه مرکز تحقیقات دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه ظروف سرامیکی  نیز نوعی از ظروف سفالی می باشند، افزود: در صورتی که از لعاب مناسبی برای این ظروف استفاده شده باشد، هیچ مشکلی برای پخت و پز ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha