سلامت نیوز : محققان اطلاعات 48 خانواده آلمانی را که یکی از اعضا آنها مصرف کننده الکل بود، بررسی کردند.

آنها دریافتند که هزینه های مرتبط با مصرف الکل در این خانواده ها پس از گذشت 12 ماه از دوره درمان برای قطع مصرف الکل، از حدود 832 دلار در ماه به حدود 178 دلار در ماه کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ تحقیقات نشان داد که بیشترین هزینه ها در ارتباط با الکل قبل از گذراندن دوره درمان مختص به خرید نوشیدنی‌های الکلی (حدود 310 دلار در ماه) و سیگار (حدود 114 دلار در ماه) بوده است. پس از گذشت یک سال از درمان این هزینه ها به ترتیب به 87 و 79 دلار در ماه کاهش یافت .

علاوه براین محققان متوجه شدند: پس از گذشت 12 ماه از درمان، میزان زمان مصرفی برای مراقبت از فرد مصرف کننده الکل از 32 ساعت در ماه به 8 ساعت در ماه کاهش یافته است.نتایج این تحقیقات به صورت آن لاین در روز 24 سپتامبر در مجله  Addictionبه چاپ رسید.

دکتر هانس جو چیم سالیز، عضو انستیتو مرکزی سلامت ذهنی در مانهایم گفت: تاکنون با تحقیقات انجام شده بر روی اعتیاد، تنها به مشکلاتی از قبیل خشونت خانوادگی و افسردگی توجه شده و هزینه مصرف مواد الکلی مورد توجه نبوده است اما با بررسی هزینه مصرف الکل مشخص شد که درمان فرد معتاد به مصرف الکل دارای تاثیر مالی زیادی بر همسر فرد معتاد، فرزندان، دوستان و همچنین والدین او دارد و منافع درمان فراتر از بیمار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha