سلامت نیوز : تهران 6 مهرماه 1391 (مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد) – بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته از تامین اعتباری  1میلیارد و 500 میلیون دلاری در تعهدات برای ابتکار جدیدی خبر داد که آموزش را  اولویت نخست جهانی و یاری دهنده در پیشرفت به سوی دستیابی به آرمان توسعه هزاره درزمینه  آموزش تلقی  می کند.

به گزارش سلامت نیوز ؛  ایشان اظهار داشت "اینجانب از تمامی تعهدات سخاوتمندانه ای که امروز داده شد تا به آموزش نخستین اولویت در یاری به سوی دستیابی به اهدافش داده شود، دلگرم شده و سپاسگزارم. اهداف مشترک ما ساده هستند. ما می خواهیم کودکان در دوره ابتدایی حضور یابند و به سوی آموزش بالاتری ارتقاء یابند که در موفقیت آنان در زندگی مدد خواهد کرد."

استرالیا، بنگلادش، آفریقای جنوبی، تی مور لسته و دانمارک در بین کشورهایی بوده اند که متعهد شده اند حمایت خود از مشارکت جهانی جدید به نام "ابتدا آموزش" را افزایش دهند. به علاوه ده ها کمپانی بزرگ و بنگاه خصوصی بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون  دلار برای حصول اطمینان از این امر بسیج کرده اند که تمامی کودکان و نوجوانان از آموزشی با کیفیت، مناسب و تغییر پذیر بهره مند باشند.در پنج سال آینده "ابتدا آموزش" بر سه اولویت تاکید خواهد داشت: گذاشتن تمامی کودکان در مدرسه، ارتقای کیفیت فراگیری و ترویج شهروندی جهانی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha