یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 57316
سلامت نیوز : همه می‌خواهند زیباتر شوند؛ دغدغه‌ای كه زن و مرد نمی‌شناسد و گاه و بیگاه ذهن را درگیر می‌كند. همین موضوع هم كار مدسازان، طراحان و گروه‌هایی از این دست را در دوره‌های مختلف سكه كرده است. حالا با پیشرفت علم و فناوری، بخش‌هایی از علم پزشكی و مهندسی ژنتیك هم پا به این میدان گذاشته ‌است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ امروزه روز اگر فقط كمی دقت كنید، در هر كوی و برزن می‌توانید نمونه‌هایی از این دست را مشاهده كنید. حضور پررنگ آقایان هم در این میان دیدنی است؛ مردانی كه به فكر تغییری در ظاهرشان هستند تا شاید بهتر دیده شوند.

اما مدت‌هاست كه خانم‌ها كمتر و آقایان بیشتر به پیوند و كاشت مو رو آورده‌اند تا مشكل كم بودن موها یا طاسی را از این مسیر حل كنند البته برخی متخصصان هم می‌گویند همه كسانی كه از مشكل ریزش موی دائم رنج می‌برند و دچار طاسی شده‌اند، می‌توانند از این روش‌ها استفاده كنند و همه آنهایی كه دچار این مشكل شده‌اند، می‌توانند به آینده خوشبین‌تر باشند البته این موضوع فقط مخصوص كشور ما یا یك منطقه خاص نیست و در تمام نقاط دنیا می‌توان نمونه‌هایی از این رفتار و مراجعات مكرر مردم به پزشكان و مراكز جراحی و خدمات زیبایی را دید.

با این حال هنوز تعداد علاقه‌مندان استفاده از این روش، در كشورهای اروپایی و آمریكایی بیشتر از سایر نقاط دنیاست و این موضوع نشان می‌دهد، آنها بیشتر از اهالی سایر كشورها طرفدار پیوند مو هستند.در این میان، گروهی از هنرپیشگان و ورزشكاران نیز برای این‌كه بهتر و جذاب‌تر در جمع مردم حاضر شوند، با استفاده از این شیوه، ظاهری متفاوت و به زعم خودشان زیباتر پیدا می‌كنند.

پیوند مو در جهان رو به افزایش است

محبوبیت پیوند مو در سراسر جهان و در میان گروه‌های مختلف هر روز بیشتر از روز قبل شده و بر تعداد طرفدارانش اضافه می‌شود؛ البته آمار نشان می‌دهد میزان رشد این علاقه‌مندی در كشورهای آسیایی و خاورمیانه بیشتر از سایر نقاط است.طبق آمار موجود، تعداد آمریكایی‌های طرفدار پیوند مو با سرعت كمی افزایش می‌یابد، ولی هنوز هم تعدادشان زیاد است.

آن‌طور كه اعداد و ارقام نشان می‌دهد، در آمریكا 98 هزار و 727 پیوند مو طی سال 2008 انجام شده است كه در مقایسه با همین تعداد در سال 2006 حتی 2 درصد هم كاهش نشان می‌دهد. اما با توجه به این كاهش، هنوز هم 40 درصد عمل‌های پیوند موی جهان در آمریكا انجام می‌شود.

میزان استفاده از روش‌های مختلف پیوند مو در آمریكای لاتین نیز از سال 2004 تا سال 2006، 31 درصد كاهش داشته است. اما طی همین مدت اروپایی‌ها شاهد شش درصد افزایش در استفاده از شیوه‌های مختلف پیوند مو بوده‌اند و این افزایش برای سال 2008 به 8 درصد رسیده است.

آسیا و خاورمیانه، پیشتازند

در آسیا استفاده از روش‌های گوناگون پیوند مو طی سال 2006 نسبت به سال 2004 نزدیك به سه برابر افزایش داشته؛ به طوری كه از 20 هزار و 673 مورد در سال 2004 به 57 هزار و 542 مورد در سال 2006 رسیده است.

این شیب تند برای دو سال بعد كمی ملایم‌تر شده، ولی همچنان چشمگیر است؛ یعنی تا سال 2008 شاهد 37 درصد افزایش بوده‌ایم.طبق بررسی‌ها و مطالعاتی كه در این زمینه انجام شده، آسیایی‌ها نزدیك به یك‌چهارم پیوندهای مو را در سراسر جهان به خود اختصاص داده‌اند.

6 درصد پیوندهای مو نیز در خاورمیانه بوده و رشد آن در سال‌های اخیر قابل ملاحظه است؛ آمار نشان می‌دهد در سال 2006 در مقایسه با سال 2004، میزان استفاده از روش‌های مختلف پیوند مو در این منطقه حدود سه برابر افزایش داشته است.

هزینه‌های متفاوت

معمولا وقتی صحبت از عمل‌های جراحی زیبایی می‌شود، هزینه‌هایی سنگین و سرسام‌آور در انتظار مشتری است؛ اما عمل پیوند مو چطور؟ آیا برای داشتن موهایی بیشتر و پرپشت‌تر هم باید هزینه‌های گزافی پرداخت كنیم؟

اولین نكته این‌كه هزینه این نوع پیوند از یك كلینیك تا كلینیك دیگر بسیار متفاوت است؛ می‌گویند علت هم تا حد زیادی به شیوه‌ای بستگی دارد كه در هر مركز استفاده می‌شود و همچنین نحوه ارائه خدمات در مراكز مختلف؛ به عنوان مثال، هزینه پیوند مو به روش FUE تا دو برابر شیوه سنتی و معمول پیوند است یا مراكزی كه به صورت آنلاین كارهای پذیرش مراجعان را انجام می‌دهند، هزینه‌ بیشتری دریافت می‌كنند.

علاوه بر این، هزینه این عمل به تعداد گرافت‌هایی كه در پیوند استفاده می‌شود نیز بستگی دارد. (گرافت واحد شمارش موی سر است و هر گرافت از چند تار مو كه از ریشه به هم چسبیده‌، تشكیل شده است).

با این حال، به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل تعیین هزینه كاشت مو، به مهارت و بیش از آن شهرت پزشك بستگی دارد؛ به طوری كه حتی می‌توان تفاوت 50 درصدی قیمت كار پزشكان مختلف را در این نوع اعمال مشاهده كرد البته آن‌طور كه اعداد، ارقام و آمار نشان می‌دهد، هزینه پیوند مو در آمریكا و اروپا بیشتر از سایر كشورهای دنیاست.

به عنوان مثال هزینه كار یكی از پزشكانی كه در آمریكا این عمل را انجام می‌دهد، به ازای هر گرافت پنج دلار است و با افزایش تعداد گرافت‌ها به بیش از 2000 عدد این مبلغ به سه دلار هم كاهش می‌یابد؛ در حالی كه در همان كلینیك پزشك دیگری به ازای هر گرافت 10 دلار دریافت می‌كند.

ارزان‌ترین كشورها برای پیوند مو

هزینه‌های فراوان خدمات بهداشتی و زیبایی باعث شده است در تمام نقاط جهان، مردم در جستجوی بهترین مراكز با كمترین قیمت‌ها باشند.با توجه به این‌كه هزینه پیوند مو در كشورهای اروپایی و آمریكایی بسیار بیشتر از سایر نقاط است، مردم این كشورها هم ترجیح می‌دهند برای استفاده از این خدمات به كشورهای ارزان‌تر مانند هندوستان، مكزیك و تایلند سفر كنند.

تبلیغات گسترده نیز عامل مهمی بوده كه مردم زیادی طرفدار جراحی پیوند مو شوند و درصدد یافتن كشوری باشند كه این خدمات را به بهترین شیوه و با كمترین هزینه ارائه می‌دهد.به همین دلیل علاوه بر بخش خصوصی، دولت‌ها نیز در پی جذب این توریست‌های حوزه درمان و زیبایی هستند تا با ورود آنها و ارزهای خارجی، رونق بیشتری به اقتصادشان بدهند.

موسسات خدماتی هم دست به كار شده‌اند تا خیلی زود فهرست كشورهایی كه هزینه پیوند مو در آنها كمتر از كشورهای دیگر است، تهیه شده و روی سایت‌ها قرار گیرد تا مسافران را ترغیب به سفرهای ارزان‌تری كنند.در این فهرست كشور هندوستان در رتبه اول قرار دارد؛ یعنی در كشور مهاراجه‌ها هزینه پیوند مو در مقایسه با سایر نقاط جهان كمتر است.

پس از هند، تركیه، مكزیك، كاستاریكا، یونان، تایلند، اسلوونی و فیلیپین نیز در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. طی سده اخیر، حضور رسانه‌ها در زندگی مردم هرروز پررنگ‌تر از روز پیش می‌شود.

از همین مسیر، افراد مشهور به طور معمول در مركز توجه مردم قرار می‌گیرند؛ این موقعیت ویژه بتدریج و با افزایش سن، بیشتر اهمیت می‌یابد.همین موضوع به ظاهر ساده تا جایی پیش می‌رود كه این روزها ریزش مو یا طاس‌شدن سر یكی از این افراد می‌تواند به سوژه‌ای جالب برای برخی رسانه‌ها تبدیل شود.

پس طبیعی است كه این افراد سعی كنند همیشه با ظاهری زیبا و مرتب در جمع مردم و جلوی دوربین‌ها حاضر شوند.در این میان نمی‌توان از نقش موهای خوش‌حالت و پرپشت چشم پوشید؛ پس استفاده از روش‌های مختلف پیوند مو میان این گروه نیز طرفداران زیادی دارد و به نظر می‌رسد این افراد بخوبی با روش‌های پیوند و ترمیم مو آشنا شده، با آن كنار آمده و از این روش برای حفظ محبوبیت خود كمك می‌گیرند.

در میان این افراد، نام وین رونی، مهاجم سرشناس باشگاه منچستریونایتد و تیم ملی فوتبال انگلیس به چشم می‌خورد.

علاوه بر رونی، دیوید بكهام هم كه یكی از معروف‌ترین فوتبالیست‌های انگلیسی است و برنامه‌های تبلیغاتی معروفی داشته و دارد، از این روش برای زیبایی و جذابیت بیشتر خود كمك گرفته است.

در فهرست افراد مشهوری كه با پیوند مو زیبایی خود را حفظ كرده‌اند، نام بازیگر كانادایی، برندان فریزر نیز آمده است.غیر از او، تام هنكس، هنرپیشه، كمدین، كارگردان، دوبلور و نویسنده آمریكایی نیز در گروه افراد مشهوری قرار دارد كه روزی از پیوند مو استفاده كرده‌اند.

در ضمن، مل گیبسون بازیگر، كارگردان و تهیه‌كننده ایرلندی ـ آمریكایی هم با موهایی كه به این روش‌ پیوند زده شده و حالا متفاوت به نظر می‌رسد، در جمع حاضر می‌شود.همه این موارد دلیلی است بر علاقه روزافزون مردم نقاط مختلف جهان به كاشت و پیوند مو و استفاده از این روش‌ها برای رفع همان دغدغه همیشگی بشر برای زیبایی بیشتر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha