سلامت نیوز : در حالی كه متخصصان علوم پزشكی سراسر جهان هنوز مشغول ارزیابی و تبادل نظر درباره مزایای پزشكی اوزون درمانی هستند، استفاده از این تكنیك در برخی از بیمارستان‌های دهلی، پایتخت هند، تاكنون به درمان چندین بیمار مبتلا به عارضه دردناك دررفتگی مهره یا فتق دیسك كمر انجامیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشكان بیمارستان "GB pant" كه اولین بیمارستان دولتی هند به شمار می‌آید از چهار ماه پیش استفاده از این تكنیك را آغاز كرده و تاكنون 100 بیمار را با بكارگیری از تركیب تركیب گاز اوزون – اكسیژن تحت درمان قرار داده‌اند.

این پزشكان موفق شدند با استفاده از روش اوزون درمانی به كوچك شدن بافت و در نتیجه كاهش درد در این بیماران كمك كنند.دكتر آجای شارما، رییس دپارتمان جراحی اعصاب در بیمارستان «GB pant» در این باره اظهار داشت: این عارضه به طور معمول با فیزیوتراپی و تجویز داروهای مسكن تحت درمان قرار می‌گیرد اما بسیاری از بیماران نیز در نهایت به جراحی نیاز پیدا می‌كنند.

وی افزود: با استفاده از تكنیك اوزون درمانی می‌توان جراحی را به تاخیر انداخت و یا حتی از انجام آن خودداری كرد. حتی المقدور بیماران نباید درد مضاعفی را ناشی از جراحی متحمل شوند.

بر اساس این گزارش، گاز اوزون حاوی آنتی اكسیدان قدرتمندی است كه دستگاه ایمنی بدن را تحریك می‌كند. این آنتی اكسیدان سلولهای عروق خونی را آرام كرده و به بهبود گردش خون و نابودن شدن انواع باكتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها كمك می‌كند كه در نتیجه، درد ناشی از بیرون زدگی دیسك‌ها كاهش می‌یابد.

دیسك‌ها صفحات دایره‌ای محافظی از جنس غضروف هستند كه بین مهره‌ها در ستون فقرات قرار می‌گیرند و بعنوان جاذب ضربه (ضربه گیر) عمل می‌كنند. گاز اوزون به طور طبیعی در اتمسفر زمین یافت می‌شود كه به عنوان سپری محافظ از زمین در برابر تشعشعات فرابنفش مضر خورشیدی حفاظت می‌كند اما این گاز برای اهداف درمانی در آزمایشگاه به شكل مایع تولید و سپس با اكسیژن تركیب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha