یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 57324

سلامت نیوز :  یك چشم پزشك گفت: هر چه سن فرد بیشتر باشد جراحی پلك با موفقیت بیشتری همراه است.

دكتر غلامرضا خاتمی‌نیا در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار كرد: افتادگی پلك عارضه‌ای نسبتاً شایع است كه می‌تواند دلایل مادرزادی یا اكتسابی داشته باشد. در موارد مادرزادی، ممكن است در دوره جنینی عصب مربوط به حركت پلك تشكیل نشده و در نتیجه پلك تكان نخورد.وی افزود: در برخی موارد نیز عضله‌ای كه حركت را ایجاد می‌كند یا تشكیل نشده و یا ناقص است و قدرت حركت دادن پلك را ندارد كه در این صورت قدرت باز و بسته كردن چشم از بین می‌رود دلیل این مشكل مادرزادی نامشخص است.

خاتمی‌نیا تصریح كرد:‌ گاهی نیز ممكن است در اثر ضرباتی كه به چشم وارد می‌شود عصب آسیب دیده یا قطع شده و فرمان باز و بسته كردن از مغز به چشم نرسد. هر یك از این حالات را می‌توان با جراحی پلك ترمیم كرد.این چشم پزشك گفت: این عارضه در سنین پایین موجب تنبلی چشم یا عیوب انكساری می‌شود و می‌تواند در ظاهر فرد نقش زیادی داشته باشد. كودكانی كه دچار این حالت هستند گوشه‌نشین شده و آن را یك عیب در خود می‌دانند.

وی ادامه داد: در صورتی كه پلك آن‌قدر پایین باشد كه جلوی چشم را بگیرد حتماً باید در هر سنی جراحی شود زیرا ممكن است بینایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد ولی اگر مشكل خیلی شدید نباشد، بهتر است تا سن هجده سالگی صبر كرده و سپس جراحی انجام شود.خاتمی‌نیا گفت: جراحی در سنین بالاتر بهتر پاسخ می‌دهد. زمانی كه سن فرد به حدی باشد كه برای جراحی نیاز به بیهوشی نباشد می‌توان عمل بهتری انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha