سلامت نیوز : دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به منظور معرفی سامانه ها و وب سایت ها و خدمات الکترونیکی اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام ساوب کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر ریاضی، دبیر اجرایی جشنواره خدمات الکترونیک سلامت ضمن معرفی این سامانه اعلام کرد: وزارت بهداشت همه ساله با هدف تغییر نگرش و بینش مردم نسبت به مقوله سلامتی، توسعه آگاهی مردم با توجه به پیشرفت لحظه به لحظه علم و تكنولوژی و پیوند عمیق مردم با متولیان سلامت كشور و ایجاد ارتباط موثرتر، برنامه ها و خدمات متنوعی را پیش بینی می كند.

وی افزود: دفتر آمار و فناوری اطلاعات، وضعیت موجود را شناسایی کرده و به این نتیجه رسیده که با توجه به رسالت خدمت‌رسانی به عموم مردم، ایجاد سامانه جهت معرفی خدمات الکترونیکی و وب سایت ها و اطلاع رسانی صحیح امری اجتناب ناپذیر می‌باشد. بنابراین به کمک این کانال ارائه خدمات، اطلاع رسانی به موقع و به هنگام و امکان دسترسی به خدمات در سطح گسترده فراهم می شود.

وی در ادامه افزود: بنابر این دفتر آمار و فناوری اطلاعات اقدام به سامانه ای به نام ساوب، نام ساوب از ابتدای كلمات " سازمان الكترونیكی وزارت بهداشت" کرده است که علاقمندان برای آشنایی با این سامانه به نشانی:http://saweb.behdasht.gov.ir کنند.

دکتر ریاضی گفت: این درگاه كه از سال گذشته كار خود را آغاز كرده و به عنوان درگاهی پویا، سایت های خدماتی، آموزشی، پژوهشی، سلامت، درمان و اطلاع رسانی را در خود جای داده است.وی افزود: سامانه هایی كه در ساوب لینك آن در دسترس مخاطب است در واقع شاید سال هاست كه خدمت آن شروع شده ولی با این اقدام و با هدف تجمیع و تمركز، دسترسی كاربر را بسیار آسان تر و حجم اطلاعات ارسالی را بیشتر در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی سامانه ساوب به اهداف آن اشاره و تصریح کرد: اهدافی که از راه اندازی این سامانه دنبال می کنیم شامل، تجمیع خدمات عمومی و سازمانی وافزایش بازدهی در سرعت و کیفیت خدمات، ایجاد فضای جذاب و انعطاف پذیر و دسترسی آسان به خدمات.دبیر اجرایی جشنواره خدمات الکترونیک سلامت گفت: اطلاع رسانی به موقع و بهنگام که یکی از مهمترین انتظارات شهروندان یک جامعه و دریافت به موقع اطلاعات مورد نیاز می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha