سلامت نیوز : بیمارستان «گلستان» اهواز در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده است چون از بیمارستان‌های مهم پشت جبهه بوده و بسیاری از مجروحان خطوط نبرد با دشمن برای درمان به این مکان منتقل می‌شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ با وجود اینکه در سال‌های دفاع مقدس تعدادی بیمارستان صحرایی در مناطق جنگی وجود داشت و این بیمارستان‌ها از امکانات خوبی نیز برخوردار بودند، ولی در این بیمارستان‌ها معمولا اقدامات اولیه درمانی انجام می‌شد و پس از آن رزمندگان مجروح برای ادامه درمان به بیمارستان‌های اهواز از جمله بیمارستان‌های «بقایی»، «گلستان» و «امام خمینی (ره)» اعزام می شدند.

در آن سال‌ها، بیمارستان گلستان اهواز وضعیت بسیار آشفته‌ای داشت و روزانه تعداد بسیار زیادی مجروح جنگی به این مکان منتقل می‌شد. با این وجود، بسیاری از عمل‌های جراحی حتی در آن شرایط دشوار در این بیمارستان انجام می‌شد و به این ترتیب نقش این بیمارستان در تقویت جبهه‌ها بسیار قابل توجه است.

دکتر حبیب حی‌بر، رئیس بیمارستان گلستان اهواز در این زمینه گفت: این بیمارستان در دوران دفاع‌مقدس از جمله بیمارستان‌های مهم پشت جبهه بود و حتی به علت آسیب دیدن آن بر اثر حملات دشمن، برای مدتی كاركنان و تجهیزات آن به دستور مقام معظم رهبری( رئیس وقت شورای عالی دفاع)، به «هتل نادری» اهواز انتقال یافت.

وی اظهار كرد: شهدایی مانند شهید سیدمحمدعلی حكیم كه همراه شهید علم‌الهدی در هویزه به شهادت رسید و شهید سیدمحمد حكیم خبرنگار صدا و سیمای خوزستان، شهید مجید بقایی، شهید محمدعلی رهنمون رئیس بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء(ص) در طلائیه، شهید عبدالرضا موسوی جانشین شهید جهان آرا، شهید قاسم آفریدون، شهید لك و شهید احمد قاری دزفولی از جمله كاركنان این بیمارستان هستند. همچنین شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشكی نیز در بیمارستان گلستان آموزش می‌دیدند.

وی در ادامه از افرادی كه در دوران دفاع مقدس در این مركز فعالیت داشته و یا در این بیمارستان بستری شده‌اند، درخواست كرد تا جهت هماهنگی برای ارسال آثار و خاطرات‌شان از طریق شماره پیامك 300072016 با مسئولان بیمارستان گلستان اهواز در ارتباط باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha