سلامت نیوز : مدیرکل توانمندسازی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی از واگذاری تعیین تعرفه بیمه معتادان به سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان طی دو هفته آینده به دولت ارسال می شود.

پرویز زارعی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: با تشکیل سازمان بیمه سلامت از این پس اقدامات بیمه ای مانند تعیین تعرفه های درمانی و اعتیاد به این سازمان واگذار می شود و دیگر وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نقشی در این زمینه نخواهد داشت.

وی همچنین در مورد بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: برای بازنگری در این قانون کمیته هایی متشکل از مسئولان دستگاههای دولتی ذیربط تشکیل شد و البته کارشناسان و متخصصان نیز نظرات خود را در این خصوص اعلام کرده اند.

به گفته وی، مشکلات عدم اجرای قانون جامع معلولان مربوط به ضمات اجرایی آن بود که برای تمهید این موضوع کمیته‌هایی با حضور استانداران و دیگر دستگاه‌های نظارتی تشکیل می‌شود بطوریکه نمایندگان شهرستان،‌ فرماندار، مدیران کل و روسای بهزیستی استان‌ها و شهرستان‌ها بر ضمانت اجرایی این قانون نظارت می‌کنند.

مدیرکل توانمندسازی وزار تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در قانون جدید و بازنگریهایی که انجام شده از این پس نظارت دقیق و گسترده ای بر عملکرد دستگاهها در قبال اجرای مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان صورت می گیرد بطوریکه هیچ دستگاهی نمی تواند از زیر بار اجرای قانون فرار کند.

زارعی با اشاره به اینکه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان طی دو هفته آینده به دولت ارسال می شود، گفت: با تصویب دولت برای اجرایی شدن مفاد آن و تصویب نهایی در مجلس بررسی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha