طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و بر اساس آن، تمامی پزشكان موظفند همه ساله در برنامه های آموزش مداوم پزشكی شركت كنند.

دكتر پیوندی، معاون آموزش و پژوهشی سازمان نظام پزشكی در نهمین همایش پزشكان عمومی به باشگاه خبرنگاران گفت: این همایش به منظور افزایش سطح آگاهی علمی،‌ دانش فنی و مهارت های حرفه ای، ‌به روز كردن دانش پزشكی مشمولان قانون به منظور آشنایی با تازه های علمی و عملی حرفه مربوطه و انطباق آنها با نیازهای جامعه، آشنا كردن جامعه پزشكی با سیاست ها، جهت گیری ها و اولویت های بهداشتی درمانی كشور و آشنایی جامعه پزشكی با استاندردهای كارآمد و مطلوب خدمات پزشكی برگزار می گردد.
وی افزود:‌ در طی 5 روزی كه این همایش برگزار می شود، بالغ بر 80 برنامه مدون آموزش مداوم جامعه پزشكی با موضوعات متنوعی شامل كودكان،‌ تغذیه اعصاب، داخلی،‌ اخلاق پزشكی، سل، ‌طب كار، روانپزشكی، سایر رشته های گروه پزشكی اجرا می شود كه در روز اول این همایش سمینار یك روزه ای شامل سخنرانی جامع استادان برجسته علوم پزشكی كشور برگزار خواهد شد.
پیوندی یادآور شد: برای این همایش 34 امتیاز بازآموزی شامل 30 امتیاز مدون و 4 امتیاز مدون در نظر گرفته شده است كه پزشكان در صورت شركت در سمینار و برنامه های آموزشی این همایش و بهره برداری از مطالب مطرح شده، گواهینامه و امتیاز بازآموزی را دریافت می كنند.
*آموزش مداوم یكی از مهم ترین وظایف سازمان نظام پزشكی است
مطابق قانون جدید سازمان نظام پزشكی، وظایف و اختیارات وسیعی در زمینه آموزش پزشكی بر عهده گرفته شده است كه آموزش مداوم گروه پزشكی یكی از مهمترین این وظایف است.
معاون آموزشی و پژوهش سازمان نظام پزشكی به خبرنگار ما گفت: ‌اجرای برنامه های آموزشی مداوم اعضاء، ‌مشاركت فعال و تدوین برنامه های آموزشی گروه پزشكی، همكاری با مراجع ذیربط برای گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی و انتشاراتی گروه پزشكی و همچنین عضویت در شورا، گسترش و برنامه ریزی دانشگاه ها و مشاركت در تعیین ظرفت دانشگاه های دولتی و غیر دولتی از جمله وظایف و اختیارات سازمان نظام پزشكی است.
وی گفت: مطابق با نصر صریح قانون، آموزش مداوم جامعه پزشكی و آیین نامه ها و ضوابط دستور العمل های اجرایی مربوط به آن، تمامی دانش آموختگان رشته های گروه پزشكی موظف هستند از زمان فارغ التحصیلی در هر سال 25 امتیاز آموزش مداوم را كسب نمایند.
وی تصریح كرد: ‌40 درصد از این امتیازها باید از نوع برنامه مدون باشد؛ بر این اساس معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشكی از وظایف خطیر خود می داند تا با برگزاری برنامه های آموزش مداوم در راستای رسالت اصلی خود گام بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha