سلامت نیوز : پزشكان در یك مطالعه جدید دریافتند نشستن طولانی مدت علاوه بر تمام مضراتی كه تاكنون گفته شده در عین حال خطر ابتلا به بیماری مزمن كلیه را نیز افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان علوم پزشكی انگلیس در این مطالعه دریافتند حتی افرادی هم كه در طول هفته ورزش می‌كنند اگر در بیشتر روز و به مدت طولانی یك جا بنشینند، باز هم با این خطر مواجه خواهند بود.

شبكه خبری ان بی سی در گزارشی در این باره آورده است، این مطالعه تایید می‌كند كه هر چقدر مدت زمان نشستن در طول روز كمتر باشد به همان نسبت خطر ابتلا به مشكلات مزمن كلیوی نیز كاهش می‌یابد. این ارتباط بویژه در مورد زنانی صدق می‌كند كه كمتر از سه ساعت در طول روز می‌نشینند.

دكتر توماس یاتز، متخصص دانشگاه لیسستر و بیمارستان دانشگاهی صندوق NHS لیسستر در این باره متذكر شد: هنوز مشخص نیست چرا بی‌تحركی و نشستن زیاد منجر به بروز بیماری كلیوی می‌شود اما در بررسی پیشین معلوم شد كه بی‌تحركی در بروز سایر امراض مزمن نظیر دیابت نوع دوم نقش دارد.

این متخصصان توصیه می‌كنند: افرادی كه به ضرورت شغلی باید طولانی مدت بنشینند نیاز دارند كه هرازگاهی حتما از جای خود بلند شوند، بایستند و حركت كنند.جزئیات بیشتر این مطالعه در مجله امریكایی «بیماری كلیه» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha