سلامت نیوز : سامانه یکپارچه پاسخگویی سلامت 1490 با هدف افزایش پاسخگویی، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات بهداشتی به هموطنان در زمینه‌های شكایات اورژانس، فوریت‌های سلامت محیط و كار و اطلاعات دارویی با رویكرد و ساز وكار جدید آغاز به كار كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سامانه تلفنی 1490 در حال حاضر به صورت متمركز با تكیه بر سه محور كلیدی اورژانس، سلامت محیط و كار و اطلاعات دارویی در سراسر كشور در دسترس هموطنان در تهران و بعضی استان‌ها فعال شده است و در برنامه آینده در نظر داریم این سامانه در سراسر کشور راه اندازی شود.

دبیر جشنواره خدمات الکترونیک سلامت در خصوص كارایی هر یك از بخش‌های موجود دراین سامانه افزود: در مجموعه اول با عنوان شكایات اورژانس كه به دو بخش اورژانس 115 و گزارش مردمی در خصوص تخلفاتی از قبیل انتقال بیمار به بیمارستان خصوصی، دریافت وجه اضافه بابت انتقال بیمار، تاخیر در رسیدگی به بیمار و بخش اورژانس بیمارستانی، گزارش شكایاتی از جمله عدم پذیرش و رسیدگی به بیمار و نبود پزشك معالج قابل رسیدگی است.

دكتر ریاضی در خصوص سایر بخش‌های این سامانه اظهار داشت: در بخش فوریت‌های سلامت محیط و كار، كارشناسان پاسخگو آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص كاستی‌های بهداشتی در مراكز خدماتی تفریحی و رستوران‌ها، بهداشت مدارس و بیمارستان‌ها، حوادث غیر مترقبه محیط كار، كنترل حشرات موذی، فعالیت‌های زیان آور محیط كار و دریافت شكایات و پیشنهادات هستند.

وی ضمن اشاره به لزوم دسترسی مردم به آخرین اطلاعات دارویی به عنوان یك نیاز جدی تصریح كرد: در بخش دیگری از این سامانه كاربران قادر هستند از اطلاعات و مشاوره های كارشناسان و اساتید پاسخگو در رابطه با موضوعاتی از قبیل تداخلات دارویی، مسمومیت دارویی و عوارض داروها و سموم بهره مند شوند.

دکتر ریاضی در پایان افزود: این سامانه تاکنون در استان تهران و تعدادی محدودی از استان‌ها راه اندازی شده است که انشاالله در کل کشور راه‌اندازی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha