بیرشک از جمله نتایج زیان‌بار افزایش سن ازدواج را باروری سخت، رواج تک فرزندی، تفاوت سنی زیاد با فرزندان و در نتیجه مشکلات بسیار زیاد در تربیت فرزندان دانست.

رواج تک فرزندی از نتایج افزایش سن ازدواج در جوانان
سلامت نیوز : بهروز بیرشک روانشناس در گفت‌وگو با برنا در ارتباط با افزایش سن ازدواج و مشکلات آن گفت: در رابطه با این موضوع‌ نمی‌توان به یک یا 2 عامل اکتفا کنیم. عوامل مختلفی در آن نقش دارند و آمار رسمی نشان می‌دهد که سن ازدواج چه در دختران چه در پسران افزایش پیدا کرده است.
 
بیرشک در ادامه افزود: در مواقعی که حق انتخاب برای افراد محدود می‌شود برنامه ریزی و تصمیمگیری‌ها دچار تزلزل می‌شود. از نتایج زیانبار افزایش سن ازدواج باروری سختٰ، رواج تک فرزندی، تفاوت سنی زیاد با فرزندان و در نتیجه مشکلات بسیار زیاد در تربیت فرزندان است.

این روانشناس با توجه به این که میانگین سن ازدواج در ایران 10 سال افزایش یافته است، گفت: توصیه اغلب روانشناسان بر این است که ازدواج در سن مناسب آن صورت گیرد؛ بهترین سن برای دختران 20 تا 21و پسران 26تا27 است.
 
بیرشک برخی از عوامل افزایش سن ازدواج را عوامل اجتماعی، تحصیلات دانشگاهی، عوامل فرهنگی و اقتصادی به هم خوردن توازن جمعیت پسران و دختران آماده به ازدواج دانست.وی در ادامه گفت: افزایش سن ازدواج در جوامع مختلف می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. بالارفتن سطح زندگی و تحصیلات، گذر از سنت به مدرنیته، مشغله و مسوولیت‌های کاری برخی دیگر از این دلایل است.این روانشناس تاخیر در امر ازدواج برای جوانانی که در شرایط ازدواج قرار گرفته‌اند را خطری بزرگی دانست که می‌تواند عاملی برای ورود آن‌ها فساد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha