یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 57357

پژوهشگران استان کرمان موفق به تولید دارو از ترکیبات موثر گیاهان محلی شدند؛در منطقه جنوب استان گیاهان دارویی فراوانی رشد می کند که می تواند به اسطوخودوس و آویشن اشاره کرد.

استفاده از گیاهان محلی جهت تولید دارو
سلامت نیوز : محمد حسین عرب، پژوهشگر استان کرمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت : داروهای گیاهی اغلب بدون اثرات سوء بوده و همچنین ارزان تر و راحت تر به دست می آید.
 
وی افزود: در منطقه جنوب استان گیاهان دارویی فراوانی رشد می کند که می تواند به اسطوخودوس و آویشن اشاره کرد.عرب تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح استخراج عصاره این دو گیاه و سپس شناسایی و جدا سازی مواد موثره آنها بوده که بعد ازجدا سازی با انجام مطالعات سم شناسی، ترکیبات دارویی آنها جدا شد و در نهایت با آزمایشات بالینی و استاندارد سازی به صورت کپسول، پودر و شربت تولید خواهد شد.

وی به مزیت های این طرح اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه دارویی، در دسترس بودن آسان و زیاد گیاهان، قابلیت کشت و تولید این گیاهان با سرعت و سادگی و استفاده از تاثیرات جانبی این گیاهان به عنوان آرام بخش و نیز داروی ضد افسردگی و ضد تشنج از جمله مزیت های این طرح است .عرب خاطر نشان کرد: این طرح توانسته برای 5 نفر در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری اشتغال ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha