سلامت نیوز : انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر امروز در نشست خبری معاونت آموزشی که در وزارت بهداشت برگزار شد اظهار داشت: بالغ بر 14 هزار نفر عضو هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور هستند که از این تعداد 20 درصد مربی، 6.5 درصد استاد، 56 درصد استادیار و حدود 19.5 درصد دانشیار هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: می‌توان گفت نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور یک به 9 است و نظام آموزشی ما روند مطلوبی را طی می‌کند.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت بر مبنای استخدام هر عضو هیئت علمی جدید است گفت: حتی وزارت بهداشت بر آن است تا از منابع خود در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد تا بتوانند عضو هیئت علمی تمام وقت بگیرند و تا حدی در این راستا تدابیری هم در نظر گرفته‌ایم که اختصاص مشوق‌هایی مانند پرداخت 3.6 k به اعضای هیئت علمی یکی از آنها است.

محسنی‌ بند‌پی همچنین از اختصاص یکسری مشوق برای phd ‌های علوم پایه خبر داد و گفت: اگر PHD ‌های علوم پایه 5 سال تمام وقت کار کنند به ازای هر سال یک پایه دریافت می‌کنند.

در ادامه این نشست حسینی‌نژاد مشاور وزیر بهداشت و مسئول دانشجویان شاهد ایثارگر وزارت بهداشت گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر به چند طریق وارد دانشگاه‌ می‌شوند و گاهی آن قدر نمرات این دانشجویان بالا است که نیاز به سهمیه و کمک ما نیست.

وی تاکید کرد: تعدادی هم به دلیل مشکلاتی که در دوره کودکی داشته‌اند باید به آنها کمک کنیم و با آئین نامه‌ای که تصویب شده لیستی در اختیار داریم و در صورت بروز مشکل سعی می‌کنیم تا کمک‌های لازم به این قشر را انجام دهیم.

به گفته حسینی‌نژاد 5 درصد ظرفیت هر دانشگاه می‌تواند به دانشجویان شاهد و ایثارگر اختصاص یابد یا اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر منتقل شوند ولی برخی از دانشجویان شاهد و ایثارگر که در دانشگاه‌های تیپ 3 مشغول به تحصیل هستند را نمی‌توانیم به دانشگاه تیپ یک منتقل کنیم.

مسئول دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت ادامه داد: می‌توانیم این دانشجویان را 2 ترم به عنوان دانشجوی مهمان منتقل کرده و در صورت افزایش معدل و رسیدن نمره به حد نصاب آنها را به دانشگاه با تیپ بالاتر منتقل کنیم.

حسینی نژاد به آمار دانشجویان شاهد و ایثارگری که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل‌‌ هستند اشاره کرد و گفت: حدود 10تا 12 هزار دانشجو شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های ما مشغول به تحصیل هستند که وضعیت تحصیلی آنها سالی 2 بار چک می‌شود و خوشحالیم که از سال 84 وضعیت تحصیلی آنها نسبت به قبل بهتر شده و می‌توان گفت با وجود مشکلاتی که این دانشجویان در دوران کودکی داشته‌اند تقریباً مساوی با دانشجویان عادی و در برخی از قسمت‌ها حتی بهتر از آنها ادامه تحصیل می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha